DCT zwiększył potencjał przeładunków na kolei

DCT Gdańsk

W jednym z dziesięciu największych w Europie portowych terminali kolejowych zakończyła się trwająca cztery lata rozbudowa. Obiekt należący do DCT Gdańsk zwiększył potencjał przeładunków o 750 tys. TEU rocznie.

W ramach rozbudowy terminalu kolejowego, która rozpoczęła się w 2018 roku, a zakończyła w 2021 roku, wydłużono tory z 618 do 750 metrów. Dodatkowo bocznica kolejowa rozbudowana została z 4 do 7 torów. Ponadto zakupiono w pełni zelektryfikowane suwnice kolejowe RMG, a także uruchomiono system kamer OCR do rejestracji pociągów i kontenerów. W ten sposób DCT zwiększył swoje zdolności przeładunkowe na kolei do 750 tysięcy TEU.

– Już teraz możemy pochwalić się największym terminalem intermodalnym w Polsce oraz jednym z dziesięciu największych portowych terminali kolejowych w Europie, obsługującym ponad 5,5 tys. pociągów rocznie. Dzięki najnowszej modernizacji terminalu, efektywnie podwoimy obecną przepustowość torów – zapowiada Charles Baker, dyrektor generalny DCT.

Więcej połączeń z Czechami i Białorusią

Przedstawiciele DCT utrzymują, że kontrahenci będą mogli wygenerować znaczne oszczędności kosztów w porównaniu do innych portów w Europie Południowej lub Zachodniej, korzystając z krótszej trasy kolejowej pomiędzy DCT Gdańsk a krajami Europy Środkowej. Operator terminalu deklaruje współpracę z branżą w celu rozwoju usług intermodalnych do/z krajów i regionów sąsiadujących z Polską, które nie mają dostępu do morza, takich jak Czechy, Słowacja, Zachodnia Ukraina, czy Białoruś.

– Jesteśmy bezpośrednio reprezentowani na rynku czeskim i słowackim, co pozwala naszym południowym sąsiadom korzystać w pełni z możliwości spedycyjnych DCT. Dzięki konkurencyjnym czasom dostaw i rozbudowanym połączeniom kolejowym, gwarantujemy niższą emisję dwutlenku węgla na kontener w porównaniu z innymi portami europejskimi. Nasze doświadczenie i zakres usług dają klientom śródlądowym lepszą, tańszą i bardziej ekologiczną alternatywę dla przewozu towarów – dodaje Charles Baker.

Pięć nowych suwnic

Oprócz rozbudowy terminalu, zautomatyzowano – dzięki kamerom COR – bramy wjazdowe do DCT. Zwiększono też liczbę suwnic nabrzeżowych na Terminalu 2 do ośmiu, powiększono plac składowy oraz zakupiono dodatkowy sprzęt do ich obsługi: 5 elektrycznych suwnic placowych typu Rubber Tyre Gantry.

Od momentu rozpoczęcia działalności w 2007 r.,  w DCT powstały dwa terminale – Terminal 1
i Terminal 2, o łącznej rocznej przepustowości wynoszącej 3 mln TEU. DCT był również pierwszym terminalem z bezpośrednimi połączeniami między Azją a Morzem Bałtyckim. Obecnie jest to jedyna polska i bałtycka destynacja dla największych statków na świecie, na trasach z Chin, Korei i innych krajów azjatyckich.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane