Spółka Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) odebrała trzy z pięciu zamówionych suwnic do obsługi Terminalu Kontenerowego Burchardkai (CTB). Dzięki nim najstarszy terminal będzie w stanie przyjmować kontenerowce o pojemności 23 tys. TEU.
Suwnice przybyły do Hamburga z Chin na pokładzie specjalnego statku „Zhen Hua 27” po prawie ośmiu tygodniach podróży. Zanim suwnice trafią na miejsce docelowe w Waltershofer Hafen, przejdą proces przygotowania ich do montażu.
Nowe suwnice bramowe produkowane przez ZPMC (Shanghai Zhenhua Heavy Industries) zastąpią trzy mniejsze konstrukcje, które zostały już zdemontowane. W przyszłym roku do portu przypłyną jeszcze dwie suwnice tego samego typu.
– Inwestując w pięć nowych suwnic kontenerowych i tworząc kolejne nabrzeże dla dużych statków,
zapewniamy armatorom większą elastyczność obsługi największych kontenerowców o zdolności przewozowej ponad 23 tys. TEU – mówi Jens Hansen, członek zarządu HHLA.
W 2018 r. do Hamburga zawinęło o 47 proc. więcej statków o pojemności od 18 to 22 tys. TEU więcej niż rok wcześniej. Ten trend utrzymuje się – w pierwszej połowie 2019 r. liczba super kontenerowców wzrosła o kolejne 40 proc.
Wysięgniki nowych dźwigów mają prawie 80 m długości i sięgają po kontenery ustawione w 26 rzędach.
Terminal Burchardkai jest największym i najstarszym terminalem w Hamburgu. Pierwszy kontenerowiec został obsłużony w nim w 1968 roku.
HHLA planuje zainwestować w hamburskim porcie 1 mld EUR do 2022 r. 450 mln EUR zostanie przeznaczone na projekty dotyczące przeładunku kontenerów.