Dla zachowania skali dotychczasowego ruchu tranzytowego oraz przyciągnięcia nowych transportów ładunków Koleje Białoruskie zdecydowały się na utrzymanie w przyszłym roku bazowego poziomu swoich taryf w ruchu towarowym. Decyzja dotyczy tylko polityki taryfowej dla kolei państw WNP na przewóz towarów w ruchu międzynarodowym oraz na tranzytowe przewozy towarów w wagonach i kontenerach przez terytorium Republiki Białoruś na 2021 rok.
W opublikowanym komunikacie Koleje Białoruskie zapewniają, że prowadzą elastyczną, stabilną politykę taryfową, reagując na zmiany sytuacji na rynku przewozowym. W tym przypadku najważniejszym warunkiem jest zapewnienie równowagi interesów białoruskiego przewoźnika oraz użytkowników jego usług.
Polityka taryfowa kolei państw członkowskich Wspólnoty Niepodległych Państw (WNP) w zakresie przewozu towarów w ruchu międzynarodowym jest umową międzynarodową o charakterze międzyresortowym i funkcjonuje w ramach umowy podpisanej nie tylko przez państwa członkowskie WNP. Stronami ujednoliconego 1 stycznia 2020 roku porozumienia taryfowego są następujące administracje kolejowe (koleje) z: Azerbejdżanu, Armenii, Białorusi, Bułgarii, Chin, Estonii, Gruzji, Kazachstanu, Kirgizji, Korei Północnej. Łotwy, Mołdawii, Mongolii, Federacji Rosyjskiej, Tadżykistanu, Turkmenistanu, Uzbekistanu, Ukrainy i Wietnamu.
Walutą stosowaną w taryfie jest frank szwajcarski.