PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 14 mln zł na ostatni etap prac na towarowej obwodnicy Bydgoszczy. Pomiędzy Nową Wsią Wielką a Maksymilianowem pociągi towarowe pojadą do 100 km/h. Wcześniej na remont tej trasy przeznaczono już 115 mln zł.
Rozpoczęły się prace na stacji Bydgoszcz Emilianowo. Wymienione zostaną tory oraz 7 rozjazdów. Realizacja prac pozwoli na usunięcie ograniczeń prędkości. Zamontowane zostaną też nowe urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym. Wykonawca rozpoczął demontaż starych torów. Na placu budowy zgromadzono niezbędne materiały m. in. 2 tys. podkładów.
Przebudowa stacji Bydgoszcz Emilianowo jest ostatnią fazą prac w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 201 na odcinku Nowa Wieś Wielka – Maksymilianowo – etap III”. PLK wzmocniły już podtorze na szlaku Bydgoszcz Emilianowo – Bydgoszcz Wschód oraz wymieniły 3 rozjazdy na stacji Bydgoszcz Leśna. Wartość zadania to 14,2 mln zł netto ze środków własnych PLK. Prace potrwają do końca listopada 2019 r.
W ramach projektu „Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska” na tzw. towarowej obwodnicy Bydgoszczy PLK wymieniły ok. 60 km torów i ok. 25 km sieci trakcyjnej. Zamontowano 16 nowych rozjazdów. Prace objęły także 6 wiaduktów kolejowych i most.
Korzystne efekty są też dla kierowców, gdyż poprawiono jezdnię na 12 przejazdach kolejowo-drogowych. Na te prace w latach 2016-2018 przeznaczono już ponad 115 mln zł ze środków budżetowych.
Dzięki inwestycji pociągi towarowe, już na całym zmodernizowanym odcinku, pojadą z prędkością do 100 km/h. W efekcie inwestycji możliwy będzie przejazd cięższymi składami z naciskiem 221 kN/oś.