PLK wyremontowały linie Rybnickiego Okręgu Węglowego

PKP PLK

Zakończyły się prace modernizacyjne na liniach nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze o wartości 375 mln zł. Inwestycje wykonało w latach 2017 – 2019 konsorcjum firm: Trakcja PRKiI, Strabag, ZUE.

Podróżni korzystają z nowych peronów na 10 stacjach i przystankach w: Żorach, Szczejkowicach, Rybniku Gotartowicach, Rybniku Piaskach, Rybniku, Suminie, Górkach Śląskich, Szymocicach, Nędzy Wieś i Nędzy. W sumie 18 peronów zostało podwyższonych, żeby ułatwić pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Jest nowe oświetlenie i nagłośnienie.

Po inwestycji PLK pociągi przyspieszyły do 120 km/h. Wymieniono w sumie 60 km torów i sieci trakcyjnej. Ważnym zakresem była przebudowa 81 obiektów inżynieryjnych, w tym mostów i wiaduktów. Pociągi jeżdżą m.in. po odnowionych mostach – historycznym Zamysłowskim nad rzeką Nacyną w Rybniku i moście w gminie Strumień nad Wisłą oraz wyremontowanym wiadukcie nad ul. Chwałowicką w Rybniku.

Bezpieczeństwo ruchu kolejowego zapewniają dyżurni w 9 odnowionych i wyposażonych w nowe urządzenia nastawniach. Dzięki umieszczeniu w torach 129 nowych rozjazdów wzrósł poziom bezpieczeństwa. Urządzenia są wyposażone w elektryczne ogrzewanie do usuwania śniegu i lodu. Korzystne, dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym, było wyremontowanie 20 przejazdów.

Projekt „Prace na liniach kolejowych nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze” to inwestycja bardzo ważna dla komunikacji na Śląsku. Prace zwiększyły przepustowość na liniach kolejowych Rybnickiego Okręgu Węglowego, ważnego fragmentu południowej obwodnicy Katowickiego Węzła Kolejowego.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *