PLK wyremontowały linie Rybnickiego Okręgu Węglowego

PKP PLK

Zakończyły się prace modernizacyjne na liniach nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze o wartości 375 mln zł. Inwestycje wykonało w latach 2017 – 2019 konsorcjum firm: Trakcja PRKiI, Strabag, ZUE.

Podróżni korzystają z nowych peronów na 10 stacjach i przystankach w: Żorach, Szczejkowicach, Rybniku Gotartowicach, Rybniku Piaskach, Rybniku, Suminie, Górkach Śląskich, Szymocicach, Nędzy Wieś i Nędzy. W sumie 18 peronów zostało podwyższonych, żeby ułatwić pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Jest nowe oświetlenie i nagłośnienie.

Po inwestycji PLK pociągi przyspieszyły do 120 km/h. Wymieniono w sumie 60 km torów i sieci trakcyjnej. Ważnym zakresem była przebudowa 81 obiektów inżynieryjnych, w tym mostów i wiaduktów. Pociągi jeżdżą m.in. po odnowionych mostach – historycznym Zamysłowskim nad rzeką Nacyną w Rybniku i moście w gminie Strumień nad Wisłą oraz wyremontowanym wiadukcie nad ul. Chwałowicką w Rybniku.

Bezpieczeństwo ruchu kolejowego zapewniają dyżurni w 9 odnowionych i wyposażonych w nowe urządzenia nastawniach. Dzięki umieszczeniu w torach 129 nowych rozjazdów wzrósł poziom bezpieczeństwa. Urządzenia są wyposażone w elektryczne ogrzewanie do usuwania śniegu i lodu. Korzystne, dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym, było wyremontowanie 20 przejazdów.

Projekt „Prace na liniach kolejowych nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze” to inwestycja bardzo ważna dla komunikacji na Śląsku. Prace zwiększyły przepustowość na liniach kolejowych Rybnickiego Okręgu Węglowego, ważnego fragmentu południowej obwodnicy Katowickiego Węzła Kolejowego.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Polecane