Początek wymiany torów w portach Pomorza Zachodniego

PKP Polskie Linie Kolejowe

Kosztem 1,5 mld zł poprawi się infrastruktura kolejowa w portach Szczecin i Świnoujście. Prace zamówione przez PKP PLK właśnie się rozpoczęły. W efekcie inwestycji finansowanych z unijnego instrumentu CEF – “Łącząc Europę” skróci się czasu przewozu ładunków.

Aby nie ograniczać ruchu pociągów i przeładunku na statki, prace prowadzone są etapami. Przed budową nowych torów konieczny jest demontaż starej infrastruktury tzn.: torów, rozjazdów i sieci trakcyjnej.

Na stacji Szczecin Port Centralny pracuje pociąg sieciowy, który usuwa starą sieć trakcyjną. Wykonawca uzupełnia materiały niezbędne do wykonania kolejnych etapów inwestycji. Na stacji Świnoujście zabierane są stare szyny i podkłady, by w ich miejsce można było ułożyć nowe tory.

W ramach projektu, na stacji Szczecin Port ułożonych zostanie 61 km torów, z czego blisko 5 km na terenie Portu Szczecin. Poziom bezpieczeństwa wzrośnie dzięki przebudowie 12 przejazdów kolejowo-drogowych. Aż 177 rozjazdów, ważnych elementów linii, umożliwiających pociągom zmianę toru, będzie wyposażonych elektrycznego ogrzewanie, co zapewni bezawaryjne działanie urządzeń podczas niskich temperatur.

Na stacji Świnoujście zostanie ułożonych 34 km torów, z czego 2 km na terenie portu. Zmodernizowanych zostanie 10 przejazdów kolejowo-drogowych. Wymienionych będzie 108 rozjazdów. Zamontowane zostaną nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które zwiększą poziom bezpieczeństwa przewozów. Inwestycja umożliwi kursowanie dłuższych i cięższych pociągów, czyli zapewni rozwój Portu Morskiego w Świnoujściu.

Zakończenie prac w portach w Szczecinie i Świnoujściu planowane jest w II kw. 2022 r.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane