W latach 2020-23 państwowy Port Morski w Kłajpedzie zamierza wydać 352 mln euro na inwestycje w rozwój infrastruktury. Część środków będzie pochodziło z dotacji UE. Plany inwestycyjne przedstawił litewski resort transportu.
– Port w Kłajpedzie pozostaje liderem wśród krajów bałtyckich. Aby utrzymać swoją pozycję, port musi być konkurencyjny, szybko reagować na zmieniające się warunki międzynarodowe i tworzyć niezbędną infrastrukturę – tłumaczy litewski minister transportu i komunikacji, Jaroslav Narkevicius.
Największym projektem będzie przebudowa pirsów. W planach jest też zaprojektowanie i wybudowanie na nowo większych niż dotąd wejść do portu. – Port zostanie pogłębiony. Wybudujemy też nowe nabrzeża, aby można było przyjmować większe statki. Dzięki inwestycjom Kłajpeda stanie się bardziej konkurencyjna dla i bardziej bezpieczna dla przewoźników morskich – opowiada Vidmantas Paukštė, p.o. dyrektora generalnego, dyrektor ds. Infrastruktury w Porcie Kłajpeda.
W porcie zainwestować chce przewoźnik portowy AB Smiltynė, który w latach 2020-2023 wybuduje za 20 mln dolarów nowy terminal promowy. Firma chce też kupić dwa promy do obsługi połączeń z Kłajpedy: pasażersko-towarowy i pasażerski.