Spółki PLK kupują maszyny do prac przy sieci trakcyjnej

J. Kowal, PNUIK Kraków

Cztery spółki grupy Kapitałowej PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowy o wartości około 40 mln zł na zakup 5 pociągów do prac przy sieci trakcyjnej. Inwestycje są możliwe dzięki podwyższeniu kapitałów zakładowych spółek zależnych w wysokości 850 mln zł.

Spółki zależne należące do Grupy Kapitałowej PKP Polskich Linii Kolejowych: Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie, Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu zostaną doposażone w 5 pociągów sieciowych.

Maszyny wykorzystywane będą podczas prac inwestycyjnych oraz w codziennej działalności m.in. przy naprawie i zabezpieczeniu sieci trakcyjnej. Dostawy pociągów sieciowych są zaplanowane na rok 2022. Następnie do 2023 uzyskane zostaną zezwolenia uprawniające do eksploatacji pojazdów na sieci kolejowej w Polsce.

–Dzięki dokapitalizowaniu w wysokości 850 mln zł możliwe jest doposażenie spółek zależnych PKP PLK w nowoczesny specjalistyczny sprzęt do prac w branży energetyki. Zwiększamy już posiadany potencjał, a to pozwoli na efektywniejsze zaangażowanie w proces inwestycyjny. Spółki rozszerzą także zakres usług – szczególnie w branży energetyki, w której pracują obecnie podmioty zewnętrzne – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Jest to największe w historii dofinansowanie, jakie otrzymały wszystkie cztery spółki zależne Grupy Kapitałowej PKP Polskich Linii Kolejowych. Podstawowe obszary działalności spółek są związane z pracami utrzymaniowymi oraz inwestycyjnymi na sieci kolejowej zarządzanej przez PLK.

Plany inwestycyjne spółek zależnych PLK związane są z rozwojem kompetencji w branżach: torowej, rozjazdowej i podtorza. Zakładany jest również rozwój w obszarze energetyki kolejowej i naprawy pojazdów kolejowych. Plany obejmują również rozbudowę baz i zaplecza serwisowo-technicznego. Dzięki dokapitalizowaniu, spółki mogą zaopatrzyć się w najnowocześniejsze maszyny do prac przy sieci trakcyjnej oraz urządzenia do robót torowych a także nabyć nieruchomości. Zakup sprzętu planowany jest do realizacji w latach 2021 – 2024.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane