Grupa TORPOL zakończyła 2024 rok z przychodami netto ze sprzedaży na poziomie 1,45 mld zł oraz skonsolidowanym zyskiem netto w wysokości 68 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 126,2 mln zł, a wynik operacyjny zamknął się kwotą 74,5 mln zł. Cześć zysku przedsiębiorstwo zajmujące się budową kolejowej infrastruktury, przeznaczy na inwestycje.
Pomimo wyzwań rynkowych, w 2024 r. firma utrzymała stabilność finansową i umocniła swoją pozycję jako jeden z liderów modernizacji infrastruktury kolejowej w Polsce. Portfel zleceń wyniósł na koniec roku 3,5 mld zł netto.
TORPOL wypłaca dywidendę
– Skutecznie realizowaliśmy projekty, utrzymując dobrą rentowność i jednocześnie rozwijając nasze zasoby, aby sprostać nowym wyzwaniom w sektorze infrastrukturalnym. Podtrzymujemy naszą politykę dywidendową, zakładającą przeznaczanie do 50% jednostkowego zysku netto na wypłatę dywidendy, co podkreśla stabilność finansową spółki i dbałość o interesy inwestorów. Kolejnym, dużym sukcesem było zdobycie kontraktu na realizację prac na odcinku Katowice Szopienice Płd. – Katowice – Katowice Piotrowice w ramach przetargu PKP PLK. To największe z naszych zleceń o wartości ok. 3,4 mld zł netto, w którym TORPOL ma 70% udziału – podkreślił Konrad Tuliński, prezes spółki TORPOL.
Opublikowana niedawno strategia rozwoju Grupy TORPOL na lata 2025-2030, zakłada ekspansję w segmencie Kolei Dużych Prędkości, infrastruktury tramwajowej oraz budownictwa dworcowego i sektora Oil&Gas. Kluczowym jej elementem jest cyfryzacja i optymalizacja procesów operacyjnych, co ma na celu dalsze zwiększanie efektywności realizowanych projektów.
Modernizacja i zakup sprzętu
W 2024 roku TORPOL przeznaczył na inwestycje prawie 40 mln zł. Środki te zostały wykorzystane na zakup nowoczesnych maszyn i urządzeń niezbędnych do realizacji kontraktów. Spółka poniosła również znaczące nakłady na modernizację posiadanego sprzętu, co było podyktowane wymogami systemu utrzymania taboru kolejowego. Z myślą o dalszym zwiększeniu zdolności produkcyjnych TORPOL planuje w 2025 roku kolejne inwestycje na poziomie około 59 mln zł.
– W 2025 roku zamierzamy aktywnie uczestniczyć w nowych przetargach i realizować strategiczne projekty infrastrukturalne, które wzmocnią naszą pozycję na rynku – twierdzi prezes Tuliński i dodaje, że firma z optymizmem patrzy na nadchodzące lata, bazując na solidnych fundamentach finansowych i bogatym portfelu zamówień. – Po okresie ograniczonej liczby przetargów rynek infrastruktury kolejowej w Polsce wchodzi w fazę intensywnego ożywienia. Planowane inwestycje w sektorze kolejowym, tramwajowym i inżynieryjnym, szacowane na ponad 100 mld zł do 2030 roku, otwierają przed spółką szerokie możliwości rozwoju – mówi szef spółki TORPOL.