Więcej składów towarowych między Lublinem i Stalową Wolą

Pociąg towarowy na stacji w Kraśniku
PKP PLK

Na stacji w Kraśniku PKP Polskie Linie Kolejowe zamontują sieć trakcyjną nad torem nr 4. Elektryfikacja poprawi przepustowość na trasie Lublin Główny – Stalowa Wola, dzięki czemu będzie mogło jeździć więcej pociągów towarowych.

PKP PLK podpisały umowę na prace, których rozpoczęcie planowane jest w trzecim kwartale 2024 roku. Projekt za ok. 1 mln zł jest częścią Krajowego Programu Kolejowego.

W Kraśniku są cztery tory. Trzy z nich zostały zelektryfikowane w 2020 roku, a po czwartym, zmodernizowanym już w 2018 r., jeżdżą na razie tylko pociągi spalinowe. Zmieni się to od 2025 roku, PLK planują bowiem elektryfikację tego toru, co pozwoli optymalnie wykorzystać stację i utrzymać przepustowość pociągów na trasie Lublin Główny – Kraśnik – Stalowa Wola Rozwadów (lk68).

Na elektryfikacji skorzystają m.in. pociągi z węglem z Kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec, jak i pasażerskie, dalekobieżne składy relacji Zamość – Lublin – Wrocław, Rzeszów – Lublin – Szczecin oraz pociągi międzyregionalne.

W ramach zaplanowanych prac wyregulowany zostanie również tor i uzupełnimy będzie tłuczeń. Prace zaplanowane do IV kwartału 2024 r. Wykona je Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe z Gdańska.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane