Aplikacja mobilna ułatwi pracę holowników w Porcie Kłajpeda

Klasco Towage Assistance

Działalność firm, które zarządzają holownikami w litewskim porcie przyspieszy, dzięki zastosowaniu stworzonej dla nich aplikacji. Załogi holowników nie będą już musiały wypełniać papierowych dokumentów i chodzić z nimi do kapitanatu. Aplikację stworzono w ramach modernizacji systemu informatycznego do zarządzania portem – LUVIS.

Aplikację stworzyła spółka Zarząd Morskiego Portu Kłajpeda. Dzięki niej dotychczasowa, papierowa dokumentacja zostanie zastąpiona dokumentami elektronicznymi. Przyspieszy to pracę załóg holowników, a tym samym pozwoli im zaoszczędzić czas i obniżyć koszty. W Kłajpedzie funkcjonują dwie firmy holownicze: Towmar Baltic UAB i Klasco Towage Assistance AB.

Pomysł stworzenia specjalnej aplikacji wspierającej pracę holowników wynikał z potrzeby przyspieszenia operacji portów, ponieważ przy rosnącej masie przeładowywanych towarów, ciężarówki stały w coraz większych kolejkach. – Do holowania dużych statków w porcie potrzebnych kilka holowników. Postanowiliśmy skrócić wszystkie formalności, aby przyspieszyć wykonywane przez załogi jednostek operacje – opowiada Gediminas Rubys, dyrektor Klasco Towage Assistance.

– Cieszymy się, że Zarząd Morskiego Zarząd Portu w Kłajpedzie podjął się tej inicjatywy, ponieważ był to niezbędny krok w kierunku cyfryzacji procesów. Dzięki aplikacji mobilnej unikniemy długotrwałego przetwarzania dokumentów podczas cumowania. Poprawi się też jakość i szybkość przesyłanych informacji – tłumaczy Tomas Zabulionis, szef UAB Towmar Baltic.

System LUVIS został zmodernizowany przez firmę UAB CGI Litwa. Dwie trzecie kosztów projektu pokryli operatorzy portowych holowników.

LUVIS służy do automatycznego zarządzania procesami załadunku i rozładunku statków i rozliczania opłat portowych. System jest stale aktualizowany i rozwijany.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *