W związku ze wzrostem sprzedaży produktów LPP na rynkach Europy Południowej, spółka LPP Logistics podjęła decyzję o uruchomieniu kolejnego magazynu do obsługi e-commerce w tym regionie. Obiekt w Rumunii o powierzchni 40 tys. mkw. to już drugie fulfillment center zarządzane przez polskiego operatora logistycznego w tym kraju, które pozwoli na dodatkową obsługę nawet 400 tys. zamówień dziennie.
Polski producent odzieży LPP wzmacnia swoją obecność w Europie Południowej, a Rumunia pozostaje jednym z najważniejszych zagranicznych rynków sprzedażowych spółki. Budowaniu rozpoznawalności marek w regionie sprzyja zarówno rozbudowa sieci sprzedaży jak i rozwój e-commerce, w tym rosnąca popularność aplikacji mobilnych. W ciągu ostatniego roku spółka powiększyła swoją dostępność stacjonarną do ponad 500 salonów, a wraz z początkiem 2024 roku uruchomiła sprzedaż internetową wszystkich marek w Bośni i Hercegowinie. Widząc dalszy potencjał rozwojowy, spółka zaplanowała na ten rok otwarcie kolejnych 200 sklepów w Europie Południowej. Nieodłącznym elementem realizowanej strategii omnichannelowej będzie również wzmocnienie e-commerce w oparciu o sprawną logistykę i trzecią już inwestycję magazynową w Rumunii. W odpowiedzi na przyszłe wyzwania, w zaledwie pół roku po uruchomieniu w tym kraju pierwszego zagranicznego centrum dystrybucyjnego, LPP Logistics podjęło decyzję o dodatkowym wsparciu sprzedaży internetowej.
Drugi magazyn dla e-handlu
– Budowana od kilku lat rozpoznawalność marek LPP w Europie Południowej procentuje w postaci pozytywnych wyników i optymistycznych prognoz sprzedażowych. Dla logistyki oznacza to konieczność optymalizacji procesów i dostosowania ich do rosnących wolumenów, tak aby na końcowym etapie klient mógł cieszyć się dostępnością produktu i szybką dostawą. Chcąc sprostać tym oczekiwaniom podjęliśmy decyzję o uruchomieniu drugiego magazynu dla e-commerce w Rumunii, który pozwoli nam zwiększyć nasze moce operacyjne i przyspieszyć realizację zamówień – komentuje Sebastian Sołtys, prezes zarządu LPP Logistics.
To trzecia inwestycja LPP w Rumunii, jednym z najszybciej rozwijających się państw w regionie. – Niewątpliwym atutem tej lokalizacji jest strategiczne położenie względem czarnomorskiego portu Konstanca, który pozwala nam dywersyfikować ścieżki transportu morskiego i odbierać zamówienia Grupy bezpośrednio od dostawców z Azji – dodaje Sołtys.
LPP Logistics wykorzysta nową lokalizację, aby usprawnić dostawy zamówień internetowych do klientów z Rumunii, Bułgarii, Serbii, Bośni i Hercegowiny, Grecji i Węgrzech. Obiekt o powierzchni 40 tys. mkw. z możliwością składowania do 4 mln sztuk produktów mieści się w CTPark Bucharest West pod Bukaresztem, w gminie Bolintin-Deal, w bezpośrednim sąsiedztwie centrum dystrybucyjnego, które stanowi dla niego źródło zaopatrzenia.
Szybsza obsługa zakupów online
– Dzięki bliskości względem centrum dystrybucyjnego i ścisłej kooperacji obiektów w oparciu o wspólny stan magazynowy możemy optymalizować proces dostaw zamówień internetowych i przyspieszać czas reakcji na potrzeby klienta. Uruchomienie drugiego magazynu dla e-commerce w Rumunii pozwoli nam na obsługę nawet 400 tys. zamówień dziennie. Istotny wpływ na skrócenie czasu dostawy ma również zastosowanie algorytmów sztucznej inteligencji w procesie kompletacji zamówień, dzięki którym możemy odpowiednio kategoryzować produkty biorąc pod uwagę optymalny czas zamówienia i godziny odbiorów przez kurierów – mówi Daniel Potoczniak, dyrektor ds. logistyki e-commerce LPP Logistics.
W celu optymalizacji procesu realizacji zamówień w nowym magazynie zastosowano pięć 40-metrowych automatycznych linii przenośnikowych. Planowany jest także montaż sortera wysyłkowego, który dodatkowo usprawni pracę w magazynie. Docelowo zatrudnienie znajdzie w nim nawet 1500 osób.
Do końca 2025 r. LPP Logistics przewiduje łączne wydatki na rozwój sieci zaopatrzenia i dystrybucji na poziomie 450 mln zł, w tym zwiększenie powierzchni magazynowej do 700 tys. mkw.
Zrealizowana w ramach tych planów inwestycja w Rumunii razem z uruchomionym w lipcu 2024 r. nowym magazynem pod Bydgoszczą pozwoli grupie odzieżowej wykorzystać potencjał rozwoju e-commerce w kraju i za granicą.