Duński potentat A.P. Moller-Maersk ogłosił zakończenie przejęcia Pilot Freight Services, dostawcy usług logistycznych z USA, który operuje na tamtejszym rynku krajowym oraz zajmuje się dostawami międzynarodowymi, m.in. do Meksyku i Kanady. Aktualnie przedsiębiorstwo zmieniło nazwę na: Pilot – A Maersk Company.
Według Maersk akwizycja przyniesie korzyści klientom duńskiego przedsiębiorstwa, ponieważ będą mogli skorzystać z logistyki na rynkach Ameryki Północnej, zarówno w dystrybucji między firmami (B2B) oraz między przedsiębiorstwami i odbiorcami indywidualnymi (B2C – usługi kurierskie). – Dzięki efektowi skali po połączeniu Pilot i Maersk zaoferujemy klientom możliwość skorzystania z około 150 obiektów logistycznych w USA, w tym z centrów dystrybucyjnych, hubów i stacji nadawania przesyłek – informuje Narin Fhol, regionalny dyrektor zarządzający Maersk North America.
Pilot posiada ponadto sieć 190 globalnych partnerów oraz północnoamerykańską sieć obiektów, poprzez które towary są transportowane i dystrybuowane do odbiorców końcowych. Firma korzysta głównie z zewnętrznych dostawców usług transportowych i oferuje transporty całopojazdowe (FTL) i drobnicowe (LTL), zarówno w dystrybucji B2C, jak i B2B. W ofercie ma obsługę przesyłek wielkogabarytowych z z możliwością przyspieszenia transportu i dostaw w określonym czasie.
Wartość przejęcia akcji Pilot Freight Services to 1,68 mld dolarów. Według Maersk, odpowiada to wartości przedsiębiorstwa (1,8 mld dolarów) po odjęciu zobowiązań leasingowych.
Maersk sukcesywnie rozwija się na rynku USA poprzez akwizycje. W 2022 roku firma zainwestowała w ponad 400 elektrycznych samochodów ciężarowych. W planach duńskiego potentata jest przejęcie firmy Senator International z siedzibą w Hamburgu, co pozwoli zwiększyć przepustowość w transporcie lotniczym do Ameryki Północnej.
Z kolei w 2021 r. Maersk E-Commerce Logistics przejął firmę Visible Supply Chain Management z siedzibą w stanie Utah – wiodącego dostawcę usług e-commerce, a w 2020 r. przejął Performance Team – A Maersk Company, przedsiębiorstwo z Kalifornii. Z kolei w 2019 r. Maersk Customs Services USA kupił firmę Vandegrift.