Narodowy operator pocztowy zawarł umowę z Cainiao Network – logistycznym ramieniem Alibaba Group, który dostarcza ponad 90 proc. zamówień z chińskiego e-sklepu AliExpress do Polski i innych krajów świata. Poczta Polska będzie dostarczała odbiorcom paczki z Państwa Środka w ciągu dwóch dni od pojawienia się przesyłek w Polsce.
Dzięki podpisanemu przez Pocztę Polską porozumieniu z Cainiao Network, polscy klienci zamawiający towary z Chin, będą mogli otrzymać paczkę już po 15 dniach od złożenia zamówienia na globalnej platformie sprzedażowej. Poczta Polska zapewnia, że paczka dotrze pod drzwi klienta już po 2 dniach od momentu pojawienia się jej na terenie naszego kraju. Zakupione w Aliexpress towary będą dostarczane jako przesyłki kurierskie Pocztex.
Klienci zamawiający towary na AliExpress, jednej z największych platform sprzedażowych na świecie, od kilku lat korzystają z usług Poczty Polskiej. Poczta Polska wraz z Cainiao stale rozwijają współpracę, usprawniając dystrybucję towarów kupowanych przez polskich klientów na globalnych marketplace’ach.
– Ogromnie cieszy nas podpisanie porozumienia z Cainiao. Oznacza ono wzmocnienie współpracy między nami. Chciałbym podkreślić, że jednym z filarów nowej strategii Poczty Polskiej jest zwiększenie udziału w rynku KEP, zwłaszcza w rynku transgranicznym. Zgodnie z przyjętymi założeniami, naszym celem do 2024 roku jest podwojenie przychodów spółki z przesyłek kurierskich, uwzględniając zwłaszcza sektor eCommerce – mówi Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.
Poczta Polska współpracuje z Cainiao od 2018 roku, świadcząc profesjonalne usługi dla polskich klientów AliExpress. Bazując na wcześniejszych bardzo dobrych doświadczeniach współpracy Poczty Polskiej i Cainiao, obie firmy podpisały kolejną umowę na lata 2021/2022. Współpraca z grupą Alibaba wpisuje się w strategiczne plany Poczty Polskiej i będzie rozwijana w przyszłości.