Krajowy operator pocztowy uruchomił aplikację Pocztex Mobile, która umożliwia śledzenie przesyłek Pocztex oraz ich obsługę. Aplikacja umożliwia także wyszukiwanie kodów pocztowych, placówek pocztowych, punktów partnerskich oraz automatów paczkowych Pocztex Automat.
Użytkownik aplikacji Pocztex Mobile ma dostęp do informacji o wszystkich przesyłkach, do których został przypisany jego numer telefonu – tych, które zostały do niego nadane (zakładka „śledź”) oraz tych, które sam wysłał (zakładka „nadaj”). Może także sprawdzić, gdzie znajdują się aktualnie przesyłki jego bliskich i znajomych. W aplikacji znajdzie informacje o już odebranych przesyłkach (zakładka „archiwum”), śledzonych wcześniej z wykorzystaniem aplikacji.
– Rozwijamy i unowocześniamy usługi kurierskie: modyfikujemy ofertę produktową, podnosimy standardy obsługi oraz wdrażamy nowe rozwiązania technologiczne i logistyczne. Teraz dajemy klientom aplikację, dzięki której mogą zarządzać wszystkimi swoimi przesyłkami kurierskimi, obsługiwanymi przez Pocztę Polską. Będziemy ją sukcesywnie rozwijać o nowe funkcjonalności – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.
Pocztex Mobile umożliwia także wyszukiwanie kodów pocztowych, placówek pocztowych, punktów partnerskich oraz automatów paczkowych Pocztex Automat, w których można odebrać i nadać przesyłki. Aplikacja pozwala także na automatyczne uruchomienie nawigacji, kierującej do ww. miejsc.
Aplikację mobilną można pobrać za pośrednictwem App Store (telefony z systemem iOS) lub Google Play (telefony z systemem Android). Aplikacja jest bezpłatna i nie zawiera reklam, gdy użytkownik nie wyrazi zgody na komunikaty marketingowe. Brak zgód nie blokuje jednak możliwości korzystania z aplikacji. Dla osób, które pobrały aplikację i założyły konto, ale z różnych powodów nie mają dostępu do telefonu a chcą korzystać z funkcjonalności Pocztex Mobile, Poczta Polska uruchomiła stronę aplikacja.pocztex.pl.