Poczta Polska rozwija usługę Odbiór w Punkcie. Paczkę można odebrać w 12 tys. miejsc. Do sieci tworzonej przez placówki Poczty Polskiej, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki prasowe RUCH, dołączyły automaty w placówkach pocztowych i w Biedronkach. Największe obroty mają jednak sklepy Żabka.
Po 9 miesiącach br. dynamika wolumenu przesyłek nadal utrzymuje się na poziomie ponad 220% w stosunku do roku ubiegłego. Rozwój sieci Odbiór w PUNKCIE wpisuje się w strategię spółki, która zakłada zwiększenie udziału w rynku KEP (kurier, ekspres, paczka).
W okresie przedświątecznym już co trzecia paczka będzie dostarczana do punktów odbioru i automatów paczkowych. Spółka udostępnia również klientom indywidualnym w każdej placówce możliwość nadania pocztowej przesyłki do odbioru w wybranym punkcie na terenie kraju.
– Nadawanie i odbiór paczek jest najszybciej rozwijającą się usługą spośród wszystkich oferowanych w Żabce. Zabiegani klienci doceniają intuicyjny i szybki system obsługi oraz dostępność usługi (6 tys. sklepów w całej Polsce). Najwięcej paczek przechodzi przez nasze sklepy w poniedziałki i środy. Rekordowym dniem był w tym roku 10 października, w którym obsłużyliśmy aż 75 tys. przesyłek. W ostatnim kwartale spodziewamy się wzrostu obsługiwanych przez nas paczek – mówi Anna Grabowska wiceprezes ds. komercyjnych firmy Żabka Polska.