Niemiecki operator logistyczny inwestuje w pojazdy elektryczne. DB Schenker odebrał pierwszych 10 ciągników siodłowych eTGX marki MAN Bus & Trucks. Pojazdy trafiły do oddziałów spółki w Appenweier, Coburgu, Crailsheim, Dortmundzie, Hamburgu, Hanowerze, Monachium, Norymberdze i Ratyzbonie.
DB Schenker jest pierwszym klientem MAN Truck & Bus, który zdecydował się na zakup 10 eTGX. W pełni elektryczne ciągniki siodłowe zostały następnie przekazane do oddziałów, gdzie są wykorzystywane w bezemisyjnych przewozach podmiejskich.
– Po tym, jak w zeszłym roku dokładnie przetestowaliśmy eTGX, jestem przekonany, że będzie miał wiele zastosowań. Szczególnie cieszy fakt, że nowy Ultra Low Liner jest kompatybilny z naczepami typu megatrailer. Dzięki temu możemy wykorzystywać samochody ciężarowe w transporcie dla przemysłu motoryzacyjnego, ale także w innych obszarach o dużym zapotrzebowaniu na przestrzeń ładunkową – powiedział Ralf Többe, dyrektor transportu lądowego w DB Schenker.
eTGX jest pierwszym elektrycznym samochodem ciężarowym, który nadaje się do transportu wielkogabarytowego. Samochód ma bardzo krótki rozstaw osi (3,75 metra), a jego zasięg to około 500 km, dzięki czemu nadaje się do codziennej regularnej eksploatacji.
W liście intencyjnym DB Schenker i MAN uzgodniły, że do 2026 roku do floty dołączy 100 takich elektrycznych ciężarówek.