Indyjski Uber dla ciężarówek działa na polskim rynku

BlackBuck

BlackBuck, indyjska firma transportowa, łącząca usługodawców i zleceniodawców, otworzyła biura w Warszawie i Amsterdamie. Jej ambicją jest założenie największej platformy tego typu w Europie.

Platforma transportowa ma kojarzyć nadawców, spedytorów i przewoźników na rozdrobnionym europejskim rynku. BlackBuck rozpoczął świadczenie usług w Polsce jesienią 2019 r. Do tej pory obsłużył ponad 550 przewoźników i podpisał umowy z ponad 100 firmami z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Firma chwali się, że współpracuje z setką firm spedycyjnych z ponad 10 krajów w Europie, w tym z Polski, Niemiec, Francji, Danii, Szwecji, krajów Beneluksu i Węgier.

Właściciel BlackBuck przeznaczy 50 mln dolarów na rozwój platformy. Stawia na Europę, ponieważ branżowe analizy wskazują, że ten wartościowy rynek jest bardzo rozdrobniony i pilnie potrzebuje innowacji technologicznej i kompleksowej digitalizacji. Inwestor wyszedł z założenia, że w Europie nie ma jeszcze konkuencji, czyli narzędzia oferującego widoczność pojazdu w czasie rzeczywistym, a każde zlecenie transportowe to proces uciążliwy i nieefektywny.

– Przewoźnicy nie są w stanie w pełni wykorzystywać potencjału swoich pojazdów – niewspółmiernie długo czekając na następny ładunek lub przejeżdżając kolejne puste kilometry. Nawet po zakończeniu transportu przewoźnicy nie mają gwarancji otrzymania płatności. Platforma transportowa BlackBuck ma na celu wyeliminowanie istniejących luk w ekosystemie, oferując lepszą widoczność danych, uczciwe ceny, funkcję śledzenia w czasie rzeczywistym i gwarancję płatności dla podwykonawców – zachwala swój potencjał BlackBuck.

– Koszt dopasowania popytu i podaży w europejskim przemyśle transportowym jest najwyższy na świecie. Wykorzystanie przewoźników i niewłaściwe frachty to te same problemy, które BlackBuck rozwiązał już w przypadku indyjskiej branży transportowej – mówi Rajesh Yabaji, prezes i współzałożyciel firmy.

BlackBuck powstał w 2015 r. W Indiach aplikacja BlackBuck została pobrana przez 2,5 miliona przewoźników i regularnie używana jest przez ponad 400 tys. ciężarówek. Firma ma ponad 30 tys. klientów, w tym małe i średnie firmy oraz duże korporacje, takie jak Unilever, Nestle, Mondelez, P&G, Colgate, Samsung, Reckitt Benckiser i Coca-Cola.

BlackBuck chwali się, że zebrał dotychczas blisko 230 mln dolarów kapitału od takich inwestorów jak Goldman Sachs, Tiger Global, Sands Capital, Wellington, Flipkart i Light Street Capital.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane