Innowacyjny wagon modułowy m² z homologacją ERA

YouTube

Stworzony w rybnickim zakładzie DB Cargo Polska innowacyjny wagon modułowy, który pozwala na zmianę długości ramy oraz jednostki ładunkowej, otrzymał homologację Europejskiej Agencji Kolejowej (ERA). Oznacza to, że może rozpocząć się jego eksploatacja i produkcja komercyjna.

Prototyp innowacyjnego wagonu modułowego m² powstał w zakładzie taborowym DB Cargo Polska w kooperacji z DB Cargo AG oraz firmą leasingową VTG. O wydaniu dla niego homologacji przez ERA, poinformował Marek Staszek, prezes kolejowej spółki w mediach społecznościowych.

Innowacyjny wagon m²

– Od dziś tradycyjne wagony towarowe z „dożywotnią” funkcją użytkową to już przeszłość. Wagon m² – modułowość połączona z cyfryzacją – to nowe możliwości zwiększenia dostępność wagonów dla klienta. Dzięki możliwości zmiany długości ramy oraz jednostki ładunkowej, na życzenie klienta w krótkim czasie wagon można dostosować do przewozu różnego rodzaju towarów – napisał Marek Staszek.

Prezes DB Cargo Polska dodał, że jest dumny jestem, że pracownicy spółki mieli w tym projekcie ważny wkład. – Ten innowacyjny wagon produkowany jest w rybnickim zakładzie taboru kolejowego, na specjalnie dedykowanej do tego celu linii produkcyjnej i przy zaangażowaniu wysoko wykwalifikowanych pracowników. Wagon został opracowany w ramach partnerstwa badawczego pomiędzy DB Cargo a firmą VTG. Gratuluję sukcesu wszystkim osobom, które wzięły udział w współtworzeniu wagonu, który jest przyszłością kolei – podkreślił prezes DB Cargo Polska.

Nowatorska metoda spawania

Prototypy wagonów m² były w całości spawane ręcznie, metodą łukową w osłonie gazów aktywnych. Do tego celu zastosowano nowatorską technologię spawalniczą umożliwiającą wykonanie złączy o grubości przekraczającej 24 mm. Opracowano cztery nowe technologie spawalnicze, pozwalające na spawanie stali o podwyższonej granicy plastyczności. Do projektu wyselekcjonowano wąską grupę spawaczy, o najwyższych umiejętnościach potwierdzonych próbą roboczą złącza. Więcej o tej technice informowaliśmy w lipcu 2020 r.

W rybnickim zakładzie produkowane są już kolejne egzemplarze innowacyjnego wagonu.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane