Na polskim rynku debiutuje kolejny elektryczny samochód dostawczy produkowany w Chinach – Maxus e-Deliver 7. Auto jest nową konstrukcją, ma dużą przestrzeń ładunkową, wysoką ładowność i dość duży zasięg – ponad 500 km w cyklu miejskim.
W pierwszych miesiącach e-Deliver 7 będzie dostępny na polskim rynku w wersji L2H1. Model ma rozstaw osi wynoszący 3366 mm, długość 5364 mm, szerokość 2390 mm oraz 2390 mm wysokości. Ładowność wynosi 1055 kg. Auto może holować przyczepę o masie do 1500 kg. Przestrzeń ładunkowa ma 6,7 m3. Standardowo samochód jest wyposażony w trzy miejsca siedzące, ale można zamówić wersję z pojedynczym fotelem pasażera.
Model dostępny na początku sprzedaży oferowany jest z akumulatorem 88 kWh, jednak w kolejnych miesiącach oferta uzupełniona zostanie o wariant akumulatora o pojemności 77 kWh. Zasięg wg WLTP wynosi od 310 do 370 km w cyklu mieszanym i od 452 do 542 km w cyklu miejskim. Maksymalna moc ładowania wynosi 11 kW w przypadku prądu przemiennego (AC) i 90 kW na stacji szybkiego ładowania prądem stałym (DC). Czas ładowania od 20% do 80% w tym drugim przypadku wynosi 43 min.
Nowy model w polskiej ofercie marki Maxus jest napędzany silnikiem o mocy 204 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 330 Nm. Zapewnia to przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa, zależnie od wersji, od 11,4 do 11,9 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono do 120 km/h (w trybie Eco do 90 km/h).
Wprowadzane właśnie na rynek odmiany mają napęd na przednią oś, w drugiej połowie 2024 roku do sprzedaży trafi także wersja z napędem na cztery koła. W trzecim kwartale planowane jest wprowadzenie na nasz rynek odmiany z silnikiem wysokoprężnym.
Ceny Maxusa e-Deliver 7 w Polsce za wersję L2H1 z akumulatorem 88 kWh zaczynają się od 239 838 zł netto. Dealerzy Maxus mają promocje z niższą ceną za auto.