Pierwsza lokomotywa CZ LOKO z napędem wodorowym

CZ LOKO

Czeski producent taboru pokazał na targach Czech Raildays w Ostrawie prototyp lekkiej lokomotywy manewrowej HybridShunter 400. Ten pierwszy pojazd CZ LOKO z napędem hybrydowym po targach pojedzie na testy. Jeśli wypadną pomyślnie, zapadnie decyzja o rozpoczęciu jego produkcji.

– Wykorzystanie napędu hybrydowego to aktualny trend, zgodnie z którym preferowane są „czyste” rodzaje energii odnawialnej jako alternaty wobec paliw kopalnych. Zastosowana technologia jest przyjazna dla środowiska, a dodatkowo emituje mniejszy hałas. Te zalety mogą zostać wykorzystane np. w aglomeracjach miejskich czy w halach przemysłowych – opowiada Jan Kutálek, dyrektor handlowy CZ LOKO.

Napęd hybrydowy w lokomotywie jest zasilany z gniazda wtykowego. Lokomotywa posiada dodatkowy silnik spalinowy CAT C4.4.

Zaraz po targach HybridShunter 400 zostania poddana testom. Po ich zakończeniu lokomotywa będzie mogła trafić do produkcji. Jan Kutálek podkreśla, że napęd wodorowy będzie wykorzystany w prototypie kolejnej, mocniejszej czteroosiowej lokomotywy.

Fot. CZ LOKO

CZ LOKO zaprezentowało w Ostrawie także lokomotywę spalinową EffiShunter 1000 z serii 744.110. Ten pięciocylindrowy pojazd został wyprodukowany dla ČD Cargo. EffiShunter 1000 to popularna seria pojazdów produkowanych dla przewoźników towarowych. Spalinowóz posiada silnik CAT C32 o mocy 895 kW. Wszystkie lokomotywy EffiShunter 1000 dla ČD Cargo są wyposażane w system ETCS. ČD Cargo zamówiło pięć pojazdów z możliwością skorzystania z opcji na zakup pięciu następnych.

Targi Czech Raildays 2019 odbywają się w dniach 11-13 czerwca.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *