Powstał statek o pojemności 23 000 TEU zasilany LNG

CMA CGM

Grupa CMA CGM zaprezentowała w stoczni Shanghai Jiangnan-Changxing największy na świecie kontenerowiec (o pojemności 23 tys. TEU) napędzany wyłącznie skroplonym gazem ziemnym (LNG). Statek został ochrzczony nazwiskiem nieżyjącego już założyciela firmy: Jacques Saadé. Armator będzie miał dziewięć takich jednostek.

Decyzję o budowie tego typu jednostek ogłosił dwa lata temu Rodolphe Saadé, prezes i dyrektor generalny CMA CGM. Do dziś nie było tak dużych statków napędzanych wyłącznie LNG. Podobne kontenerowce mają silniki diesla lub napęd hybrydowy: silniki zasilane gazem oraz ropą.

Dzięki uruchomieniu serii kontenerowców napędzanych LNG przewoźnik morski jest w stanie z nawiązką spełnić wymogi dotyczące emisji zanieczyszczeń. CMA CGM Jacques Saadé emituje o 20 proc. mniej dwutlenku węgla w porównaniu z tradycyjnymi kontenerowcami, a tlenków siarki i drobnych cząstek nie emituje prawie wcale (redukcja o 99 proc.). W przypadku tlenków azotu emisja jest mniejsza o 85 proc.

Seria 9 kontenerowców zasilanych LNG dołączy do floty CMA CGM w 2020 r. Będą kursowały pod banderą francuską na szlakach Azja – Europa Północna.

Nowe statki wyposażono w szereg nowych technik, w tym system obserwacji jednostki na ekranach z różnej perspektywy, także z lotu ptaka.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane