Wiosna zwiększa popyt na furgonetki

Arch. Nissan

Instytut Badań Runku Motoryzacyjnego Samar powołując się na dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) przedstawił dane dotyczące sprzedaży furgonetek, czyli lekkich samochodów dostawczych o masie do 3,5 tony. Sprzedaż nowych aut tego typu wzrosła w I kwartale o niemal 35 proc. do 18 tysięcy sztuk. Hossy nie odczuli jednak dwaj producenci samochodów.

Według CEPiK, tylko w marcu 2021 r. zarejestrowano w Polsce 7,7 tys. nowych aut dostawczych. To aż o 77,4 proc (3351 szt.) więcej niż rok wcześniej i o 33 proc. (1906 szt.) więcej niż w lutym 2021 roku.

Miano lidera rynku uzyskało Renault. Przez dwa miesiąca klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 2859 aut tej marki, o 49,4 proc. więcej niż w 2020 roku. W marcu ten wzrost w był jeszcze większy i wyniósł 123, 6 proc. Udział Renault w polskim rynku aut dostawczych po I kwartale wyniósł 15,8 proc. Na drugiej pozycji znalazł się Ford, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut sięgnęła 2563 szt., o 44,1 proc. więcej niż w 2020 r. Udział marki w rynku wyniósł 14,2 proc. Na trzecim miejscu jest Fiat z wynikiem 2 473 pojazdów, o 51,6 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku to 13,7 proc.

Najczęściej kupowanym w tym roku samochodem dostawczym jest Renault Master. Jego popularność wyraża się w liczbie 2396 sprzedanych egzemplarzy czyli o 48,5 proc. większej niż rok wcześniej. Na drugiej pozycji uplasował się Fiat Ducato z wynikami odpowiednio 1631 szt. i 33 proc. wzrostu. Na trzeciej jest bliźniacze Iveco Daily, dzięki zdobyciu 1620 nabywców co zapewniło wzrost o 66,5 proc. wobec poprzedniego roku. Na pozycji czwartej znalazł się Ford Transit (1004 szt. i wzrost o 49,2 proc.) zaś pierwszą piątkę zamyka Mercedes Sprinter (980 szt.; spadek o 27,1 proc.).

Największy wzrost sprzedaży, o 392 proc. miała w I kwartale Toyota Proace City, kupiona w 670 egzemplarzach. Najmniejszy spadek popytu odnotowano w przypadku modelu VW Transporter, dzięki sprzedaniu 464 sztuk czyli tylko o 2,3 proc. mniej niż przed rokiem.

Mimo hossy dwie marki zanotowały po pierwszych trzech miesiącach 2021 r. spadek popytu. Są to: Mercedes (spadek o 22 proc.) oraz Skoda (spadek 10,5 proc.).

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane