Francuska CEVA Logistics (część Grupy CMA CGM) stawia na usługi intermodalne w oparciu o kolej i przewozy naczep. Aktualnie firma zainwestowała w 41 nowych naczep intermodalnych P400 mega huckepack przeznaczonych do realizacji dostaw na trasie Polska – Czechy – Francja.
Nowe naczepy intermodalne P400, dostosowane do długodystansowego transportu kolejowego i drogowego, mają być wykorzystywane głównie do obsługi klientów z branży motoryzacyjnej. CEVA szacuje, że przejście z transportu drogowego na kolejowy, pozwoli na zmniejszenie emisję CO2 o ok. 60 proc.
Do przeładunku naczep P400 z kolei na drogę (i na odwrót) wykorzystywane są wózki typu reach stacker lub suwnice bramowe. Z ich pomocą naczepy przenoszone są z wagonów kolejowych na ziemię, a następnie dołączane do samochodów ciężarowych, realizujących kolejny etap dostawy. Naczepy, dzięki swojej budowie, umożliwiają nie tylko płynną zmianę z transportu drogowego na kolejowy, ale też zapewniają możliwość załadunku bocznego, co pozwala je dobrze dostosować do specyficznych potrzeb klientów.
Naczepy P400 mega wykorzystywane są w większości przewozów intermodalnych – drogowo-kolejowych w Europie, z wyjątkiem Hiszpanii i Portugalii z powodu obowiązujących w tych krajach ograniczeniach wysokości.