Niemiecki operator logistyczny DACHSER rozszerza ofertę Rail Services, aby zapewnić ciągłość połączeń kolejowych między Chinami a Europą. Pociągi na trasie Xi’an-Budapeszt będą kursować dwa razy w tygodniu tak zwanym Korytarzem Środkowym.
Przedsiębiorstwo z powodu wojny w Ukrainie zaprzestało świadczenia usług kolejowych przez Rosję i Białoruś. Aby nadal oferować przewozy kolejowe przez Azję Środkową, dostawca usług logistycznych uruchomił połączenie wzdłuż tak zwanego Korytarza Środkowego: pociągi z Chin przejeżdżają najpierw przez Kazachstan i Azerbejdżan, następnie kontenery przepływają statkami Morze Kaspijskie i Czarne do Rumunii, by dotrzeć do Budapesztu na Węgrzech. Stamtąd są transportowane koleją do terminali w głębi Niemieck, takich jak Wiedeń, Monachium czy Ludwigshafen.
W tym przypadku transport towarów z Chin do Europy zajmuje od 45 do 55 dni.
– Nowa trasa pozwala nam zastąpić połączenia kolejowe wzdłuż Nowego Jedwabnego Szlaku przez Rosję i Białoruś i nadal oferować niezawodne, przyjazne dla środowiska usługi multimodalne – mówi Vedat Serbet, rail services manager EMEA w DACHSER.
Pociągi z Xi’an w Chinach do Europy kursują dwa razy w tygodniu. Kontenery są monitorowane przez całą dobę przez GPS i docierają do każdego terminalu lądowego w Europie.