FedEx Express uruchamia połączenie Pekin – Paryż

FedEx

FedEx Express, spółka zależna FedEx Corp., ogłosiła uruchomienie nowego połączenia pomiędzy Azją a Europą. Trasa zainteresuje spedytorów w regionie Azji Północnej, w tym w Chinach i Japonii. Dzięki nowemu połączeniu zyskują również przedsiębiorcy z Singapuru, zdobywając dostęp do większej przepustowości w imporcie z Europy.

Dzięki dziesięciu lotom tygodniowo (z międzylądowaniem w japońskiej Osace), Pekin po raz pierwszy zyskuje bezpośrednią łączność z europejskim hubem FedEx Charles de Gaulle (CDG) w Paryżu. Oznacza to przede wszystkim większe korzyści dla przedsiębiorstw, którym zależy na wysyłce towarów jeszcze tego samego dnia, co wykonane przez ich klienta końcowego zamówienie. Dzięki wydłużeniu maksymalnego czasu odbioru dla przesyłek wychodzących tego samego dnia z Pekinu do Europy, kontrahenci FedEx Express zyskują więcej czasu na przygotowanie przesyłek.

Zyskują również japońskie firmy, szczególnie te wysyłające przesyłki wrażliwe na czas trwania transportu lub takie, które wymagają rygorystycznej kontroli i monitorowania temperatury, np. przesyłki z sektora opieki zdrowotnej. Na uruchomieniu bezpośredniego połączenia między międzynarodowym lotniskiem Kansai, regionalnym hubem FedEx North Pacific i hubem CDG w Paryżu zyskują również podmioty wysyłające przesyłki o większej wadze.

Dodatkowo, raz w tygodniu samolot zapewnia bezpośrednie połączenie hubu FedEx Charles de Gaulle (CDG) z Singapurem, który jest drugim co do wielkości partnerem handlowym UE w regionie ASEAN. Nowe bezpośrednie połączenie zwiększa tygodniowe możliwości importowe Singapuru o blisko 50 ton.

Jako jeden z najważniejszych szlaków handlowych na świecie, kierunek Azja-Europa jest miejscem, w którym w nadchodzących latach spotkają się mega-gospodarki. Zasadniczą rolę zaczynają odgrywać takie obszary jak dostęp do zwiększonej przepustowości czy lepszych usług oferujących wydłużone czasy odbiorów, co ma służyć wsparciu dzisiejszych potrzeb gospodarki na żądanie – powiedziała Kawal Preet, prezes regionu Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki (AMEA) w FedEx Express.

Wymiana handlowa między krajami Azji i Europy stanowi około połowy światowego handlu towarami, przy czym dynamiczne tempo wymiany ma swoje źródło w Chinach, drugiej co do wielkości gospodarki na świecie. W 2021 r. obrót między Chinami a Europą wzrósł do 800 miliardów dolarów i należy spodziewać się utrzymania rosnącego trendu.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Polecane