Operator logistyczny dla m.in. produktów mrożonych i świeżych – Frigo Logistics, poinformował, że rozpoczął obsługę transportu multimodalnego (kolejowego, morskiego i lotniczego) między Europą i Azją.
Mimo najtrudniejszej od lat sytuacji na globalnym rynku spedycyjnym – spowodowanym pandemią COVID-19, ogromnymi podwyżkami stawek m.in. za transporty morskie, a teraz również wojną w Ukrainie – popyt na transporty międzynarodowe jest niezmiennie wysoki. Przekonuje o tym firma Frigo Logistics, która realizuje teraz globalnie dostawy produktów świeżych i mrożonych oraz niespożywczych, np. opakowań do żywności, sprzętów elektronicznych czy nawet podzespołów i komponentów dla branży automotive. Zasięg działań operatora obecnie obejmuje praktycznie cały świat.
– Mamy szansę przenieść doświadczenie w zakresie logistyki na znacznie większą skalę. Realizujemy liczne transporty spożywcze, jak m.in. import mrożonych produktów z Dalekiego Wschodu czy eksport mrożonek na Bliski Wschód. Jako nieliczni w Polsce organizujemy również transporty kolejowe w temperaturze kontrolowanej do Chin. To niezwykle ciekawy i rozwojowy rynek – mówi Łukasz Wyszkowski, kierownik Działu Frachtu Morskiego i Lotniczego Frigo Logistics.
Nad rozwojem multimodalnej działalności Frigo Logistics pracuje zespół ekspertów. W rozwoju tym spółce pomogło przystąpienie do międzynarodowej organizacji CLN (Combined Logistics Networks). W planach jest zaś wstąpienie do Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA, co pozwoli Frigo na bezpośrednią współpracę ze wszystkimi liniami lotniczymi na świecie.
– Dynamika rozwoju jest na tyle intensywna, że rozpoczęliśmy już poszukiwania lokalizacji na kolejny magazyn Frigo Logistics – twierdzi Łukasz Wyszkowski.
Frigo Logistics posiada dziesięć lokalizacji (w Żninie, Błoniu koło Warszawy, Radomsku, Czeladzi, Żdżarach koło Szczecina, Lublinie oraz (po przejęciu firmy transportowej ARMIR) w Obornikach Wielkopolskich, Wrocławiu, Mysłowicach i Nowym Dworze Mazowieckim. Firma posiada flotą około 60 pojazdów własnych oraz około 330 pojazdów na zasadzie stałej współpracy z podwykonawcami.