Niemiecki potentat morski Hapag-Lloyd podpisał umowę ramową na przejęcie innej niemieckiej spółki transportowej – Deutsche Afrika-Linien (DAL), jednak tylko w części, która zajmuje się przewozami kontenerów. Chodzi o statki DAL kursujące z kontenerami między Europą, Afryką Południową i Oceanem Indyjskim.
DAL ma własne biura w Niemczech i Afryce Południowej, a także jest reprezentowany rzez agentów zewnętrznych w 47 krajach na całym świecie. Do realizacji przewozów morskich DAL zatrudnia ponad 150 osób.
Przejmowana firma jest właścicielem kontenerowca o pojemności 6 589 TEU oraz dysponuje flotą około 17 800 kontenerów (własnych i dzierżawionych).
– Afryka jest ważnym strategicznym rynkiem. Przejęcie DAL szczególnie umozliwi nam rozwinąć ofertę przewozów do i z Republiki Południowej Afryki. Nie możemy się doczekać powitania kolegów z DAL. Dzięki swojemu doświadczeniu i znajomości rynku znacząco wesprą nas w dalszym rozwoju w Afryce – powiedział Rolf Habben Jansen, dyrektor generalny Hapag-Lloyd.
W 2021 r. Hapag-Lloyd przejął innego, wyspecjalizowanego w Afryce przewoźnika – NileDutch, co znacznie wzmocniło obecność niemieckiej firmy w Afryce Zachodniej. Hapag-Lloyd otworzył poza tym biura w Kenii, Maroku i Senegalu oraz utworzył Centrum Usług Jakości (QSC) na Mauritiusie w 2020 r.
Przejęcie DAL będzie uzależnione od decyzji niemieckich organów antymonopolowych.