Loconi Intermodal zainwestował w naczepy kontenerowe

Loconi Intermodal

Operator intermodalny kupił 18 naczep marki CIMC Vehicles do przewozu 40′ kontenerów. Dzięki nim będzie w stanie przewozić m.in. drewno z Polski, Czech i Słowacji do terminali Loconi w Radomsku, Warszawie i Gądkach.

Loconi realizuje dostawy intermodalne różnych grup ładunków. W przypadku transportu kontenerów z drewnem musi spełnić wysokie wymagania, np. zapewnić im stabilność oraz wytrzymałość. Drewno jest załadowywane do 40-stopowych kontenerów w miejscach trudno dostępnych, jak podmokłe tereny leśne, co wymaga zastosowania 6-osiowych zestawów (3-osiowy ciągnik z 3-osiową naczepą). Dostawy i przeładunki tak ciężkiego ładunku należą do skomplikowanych operacji logistycznych, które wymagają odpowiednich pojazdów.

Flota naczep Loconi Intermodal liczy obecnie 119 sztuk, z tego 18 stanowią nowo zakupione 3-osiowe naczepy do przewozu ładunków ciężkich w kontenerach 40-stopowych.

Loconi poszerza też grono podwykonawców, którzy mają 6-osiowe zestawy. Dzięki temu operator dysponuje już 43 naczepami do obsługi 40-stopowych kontenerów o dmc do 44 ton. Zgodnie z przepisami o ruchu drogowym dopuszczalna masa całkowita w transporcie drogowym towarów wynosi 40 ton. Wyjątkiem są przewozy intermodalne, kiedy do kontenera można załadować prawie 4 t więcej towaru pod warunkiem, że jest to przewóz w ramach intermodalnego łańcucha dostaw na jednym intermodalnym liście przewozowym, a transport drogowy odbywa się wyłącznie na odcinku ostatniej mili, na dystansie nie większym niż 150 km od lądowego terminala kontenerowego z wykorzystaniem właśnie 6-osiowego zestawu.

– Załadunki towarów do kontenerów i ich transporty do terminali Loconi muszą być skoordynowane z rozkładami jazdy pociągów. Należy pamiętać, że na w pełni funkcjonującym terminalu lądowym, w przypadku realizacji więcej niż 20 połączeń kolejowych tygodniowo, dzienna liczba transportów samochodowych realizowana z/do terminalu na ostatniej mili sięga nawet 150. Z tego powodu duże znaczenie ma dostępność przewoźników na ostatniej mili oraz czasu trwania operacji załadunkowo-rozładunkowych na magazynach klienta – informuje Katarzyna Kwasiborska, dyrektor ds. terminali w Loconi Intermodal.

Dodaje ona, że w warunkach presji na cenę i jednocześnie trudnej sytuacji na rynku transportu drogowego, zarówno Locono oraz klientów firmy nie stać na długie operacje magazynowe. Inwestycja w naczepy kontenerowe to jeden ze sposobów na zwiększenie elastyczności działania oraz zdolności przewozowej dla ładunków ciężkich.

Loconi oferuje połączenia intermodalne między trójmiejskimi portami morskimi a terminalami w: Radomsku, Gądkach k/Poznania, Warszawie, Kątach Wrocławskich i Dąbrowie Górniczej.

Loconi Intermodal wykorzystuje transport kolejowy na możliwie najdłuższym odcinku trasy oraz transport drogowy na odcinku ostatniej mili. Miesięcznie operator organizuje ponad 250 połączeń kolejowych z i do portów morskich.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane