Drugi największy operator statków kontenerowych na świecie – Mediterranean Shipping Company (MSC) poinformował o nowej usłudze świadczonej na polskim rynku. Firma zaoferowała kolejowe przewozy intermodalne pomiędzy terminalami BCT Gdynia i DCT Gdańsk oraz terminalem Fortis Logistics w Sławkowie w woj. śląskim.
Operator podkreśla, że przewozy intermodalne z portów Gdańska i Gdyni są realizowane jako własna usługa intermodalna MSC (przedsiębiorstwo może też skorzystać z oferty innych przewoźników, organizując transporty z Trójmiasta w inne regiony kraju). Czas tranzytu dla przewozu kontenerów z północy na południe Polski wynosi 12 godzin.
MSC deklaruje, że utrzymany zostanie stały rozkład jazdy pociągów. Z terminalu w Gdyni składy intermodalne wyjeżdżają do Sławkowa we wtorki i w piątki, aby dotrzeć do celu następnego dnia. Z kolei ze Sławkowa do Gdyni pociągi odjeżdżają w czwartki i w poniedziałki.
Z DCT Gdańsk pociągi MSC wyjeżdżają do Sławkowa w środy i soboty, a ze Sławkowa jeżdżą w powrotną drogę w piątki i we wtorki.
MSC posiada w Gdyni własną bazę intermodalną. Zarządza nią logistyczne ramię przedsiębiorstwa – spółka MEDLOG Polska. Baza usytuowana jest na 4 ha gruntu w pobliżu terminalu BCT, do którego zawijają statki MSC. Według operatora, w pierwszym etapie tej intermodalnej inwestycji, pojemność obiektu wynosi 4 tys. TEU.