MSC został nowym liderem transportu kontenerowego

Arch. MSC

Firma analizująca statystyki przewozów morskich – Alphaliner, poinformowała, że największym przewoźnikiem oceanicznym pod względem posiadanej pojemności mierzonej w TEU jest aktualnie szwajcarski Mediterranean Shipping Company (MSC). Tym samym zdetronizowany został dotychczasowy lider branży – duński Maersk.

O tym, że MSC przegoni Maersk w transporcie kontenerów było wiadomo od dawna. Otwartym było tylko pytanie: kiedy to nastąpi? Alphaliner poinformował, że zmiana na pozycji lidera dokonała się 5 stycznia 2022 r.

Szwajcarski MSC jest linią żeglugową założoną w 1970 r. Do tej pory pozostawała ona numerem dwa, długo pracując nad tym, aby uzyskać miano największej linii kontenerowej na świecie. Firma dysponuje flotą 645 kontenerowców o łącznej pojemności 4 284 728 TEU. Jej udział w globalnym rynku wynosi 17 proc.

Alphaliner podkreśla, że w przeciwieństwie do innych przewoźników oceanicznych, którzy rozwijają się w drodze fuzji i przejęć, MSC uzyskał awans na szczyt w sposób wyłącznie organiczny. Firma pokonała Maersk, dzięki powiększeniu swojej floty: Od 2020 r. MSC kupiło aż 128 używanych kontenerowców – to bezprecedensowa liczba w historii żeglugi.

W pierwszych dniach 2022 roku MSC pokonało Maersk pod względem potencjału przewozowego, ponieważ firma właśnie wdrożyła do eksploatacji kupione w 2021 r. statki: MSC ADA F (dawny ADAM PEARL), 1087 teu MSC MANASA F (dawny ALION) oraz 2732 teu MSC GIADA III (dawny SCIO SKY).

Analitycy wskazują, że MSC wkrótce sfinalizuje zakup pakietu większościowego (67 proc. akcji) w brazylijskiej firmie spedycyjno-logistycznej Log-In Logistica. Dzięki inwestycji pojemność floty MSC wzrośnie o kolejne 15 tys. TEU.

Z komunikatu Alphalinera wynika, że pozycja MSC jest niezachwiana, ponieważ firma zakontraktowała budowę kolejnych dużych kontenerowców o łącznej pojemności 1 mln TEU.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Polecane