Hapag-Lloyd podpisał dwa kontrakty z chińskimi stoczniami na wykonanie przez nie 24 kontenerowców. Połowa statków będzie miała pojemność 16 800 TEU a kolejnych 12 jednostek 9200 TEU. Łączna wartość obu kontraktów to 4 mld dolarów (16 mld zł).
Większe kontenerowce zostaną zbudowane przez Yangzijiang Shipbuilding Group. Jednostki te zostaną wykorzystane do rozwoju już istniejących serwisów niemieckiego przewoźnika oceanicznego. Mniejsze statki (o pojemności 9200 TEU) wykona dla Niemców New Times Shipbuilding Company. Zastąpią starsze jednostki Hapag-Lloyd, które zakończą eksploatację w tej dekadzie.
Przewoźnik informuje, że wszystkie zamówione statki zostaną wyposażone w wydajne silniki dwupaliwowe na ropę i gaz płynny o niskim poziomie emisji. Ponadto statki te mogą być napędzane biometanem, co pozwoli zmniejszyć emisję CO2 nawet o 95 proc. w porównaniu z konwencjonalnymi systemami napędowymi. Nowe statki będą również gotowe na zasilanie amoniakiem.
Hapag-Lloyd odbierze zamówione statki w latach 2027–2029. Firma poinformowała, że kontrakty z chińskimi stoczniami mają wartość 4 mld dolarów, a 3 mld „zostały już zaangażowane”.
– Inwestycja jest jedną z największych w niedawnej historii Hapag-Lloyd i stanowi kamień milowy dla naszej firmy, ponieważ pozwoli nam zrealizować cele Strategii 2030, takie jak rozwój przy jednoczesnej modernizacji i dekarbonizacji floty. Eksploatacja floty bardziej wydajnych statków wzmocni również naszą pozycję konkurencyjną, a dzięki zwiększeniu łącznej pojemności floty będziemy oferować wysoką jakość usług – powiedział Rolf Habben Jansen, dyrektor generalny Hapag-Lloyd, cytowany w komunikacie.
Flota Hapag-Lloyd składa się z 287 statków kontenerowych o łącznej pojemności transportowej 2,2 mln TEU, które pływają pod banderą niemiecką.