Spółka PKP Cargo Connect uruchomiła pociągi operatorskie na trasach: Gdańsk – Gliwice – Piacenza (Włochy) oraz Małaszewicze/Brześć – Gliwice – Piacenza i Małaszewicze/Brześć – Gliwice – Gdańsk.
Relacje są obsługiwane na razie trzy razy w tygodniu o stałych porach. Według PKP Cargo wybór akurat tych destynacji wynika z uwarunkowań rynkowych – Gdańsk to największy port kontenerowy nad Morzem Bałtyckim, a Małaszewicze to główne miejsce przeładunku pociągów podążających Nowym Jedwabnym Szlakiem między Chinami a Unią Europejską.
Według Czesława Warsewicza, prezesa PKP Cargo, w ramach usługi kontenery będą dostarczane ciężarówkami do klientów z terminali. To ma być atut pociągów operatorskich kursujących tego samego dnia o jednej godzinie. – Klienci wiedzą więc, że jak nadadzą ładunek to on o tej właśnie godzinie odjedzie i przyjedzie – twierdzi Warsewicz.
Przewoźnik zapowiada rozszerzenie sieci pociągów operatorskich. Składy będą kierowane m.in. do innych terminali Grupy PKP Cargo w Polsce i za granicą. Możliwa jest też współpraca z terminalami należącymi do zewnętrznych podmiotów.
Trasę między Gdańskiem a Warszawą lub Poznaniem składy pokonują w 8 godzin, a z Gdańska do Gliwic w 10 godzin, ale realne jest skrócenie czasu przejazdu pociągów. Cała trasa z Gdańska do Piacenzy lub z Małaszewicz do Piacenzy będzie zaś pokonywana w nie dłużej niż trzy dni.