Poczta Polska testuje ciężarówki zasilane LNG

Poczta Polska

Po testach elektrycznych samochodów dostawczych, państwowy operator pocztowy zaczął sprawdzać przydatność ciągnika siodłowego marki Scania, zasilanego gazem LNG. Pojazd przewozi przesyłki na trasie Lublin-Warszawa-Lublin.

Poczta Polska testuje ciągnik siodłowy Scania R410 nowej generacji zasilany skroplonym gazem ziemnym. Wykorzystanie gazu ziemnego pozwala na redukcję emisji CO2 na poziomie około 10 proc., a toksycznych tlenków azotu o ponad 60 proc. – w porównaniu z pojazdami zasilanymi dieslem. Dodatkowo, dzięki właściwościom LNG możliwe jest całkowite wyeliminowanie emisji cząstek stałych.

Ciągnik ma zautomatyzowaną skrzynię biegów Scania Opticruise, która zapewnia płynną i szybką zmianę biegów oraz komfort jazdy kierowcy. Zasięg typowego ciągnika siodłowego Scania zasilanego LNG w płaskim terenie wynosi do 1300 km.

– Zgodnie ze strategią Poczta Polska stawia na rozwój usług logistycznych. Rocznie przewozimy ponad 1,8 miliarda przesyłek pocztowych i ponad 1 mln przesyłek paletowych. Prognozy pokazują, że w kolejnych latach wolumeny będą rosły. Jednocześnie przygotowując się do wejścia w tzw. „Strefy Czystego Transportu” Poczta, podobnie jak inne firmy logistyczne, z odpowiednim wyprzedzeniem analizuje rynek pojazdów zarówno elektrycznych, jak i na paliwa alternatywne, aby zdobyć doświadczenia i jak najlepiej przygotować się do wymiany floty – mówi Jerzy Garycki, dyrektor zarządzający Pionem Operacji Logistycznych Poczty Polskiej.

Poczta Polska od ponad roku przeprowadza testy aut zasilanych paliwami alternatywnymi. W ubiegłym roku testowano pojazdy elektryczne do 3,5 t o ładowności do 800 kg. Jesienią do pocztowej floty dołączy kilkadziesiąt aut tego typu. W tym roku przetestowano elektryczne „dostawczaki” kilku marek o ładowności pow. 800 kg. Zaplanowane są też testy kolejnego auta zasilanego gazem LNG.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane