Biopaliwo w samolotach na trasie z Kalifornii do Europy

Samolot_KLM_Air_France
JohannvanderGeest, Pixabay

Kuehne+Nagel i Air France KLM Martinair Cargo uruchomiły pierwszą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla trasę lotniczą Los Angeles – Amsterdam. W regularnie kursujących samolotach zastosowano zrównoważone paliwo lotnicze (SAF), które emituje o 80 proc. mniej CO2 niż tradycyjne paliwo lotnicze.

Logistyka lotnicza Kuehne+Nagel, realizowana za pośrednictwem regularnych lotów AFKLM z Los Angeles do Amsterdamu, będzie w pełni zasilana przez zrównoważone paliwo lotnicze (SAF). Ta pierwsza neutralna węglowo trasa lotnicza jest próbą realizacji strategii Net Zero Carbon firmy Kuehne+Nagel i SAF AFKLM Cargo.

Yngve Ruud, członek zarządu Kuehne+Nagel, odpowiedzialny za logistykę lotniczą, komentuje: „Pierwsza bezemisyjna trasa lotnicza określa początek naszej drogi w kierunku neutralnego pod względem emisji CO2 transportu lotniczego i jest kolejnym krokiem w kierunku osiągnięcia całkowitej neutralności węglowej Kuehne+Nagel do 2030 r. Jesteśmy gotowi, aby przejąć przewodnictwo, a tym samym odpowiedzialność za kolejną generację transportu lotniczego i zachęcać naszych klientów i kolegów z branży, aby dołączyli do nas we wprowadzaniu zrównoważonych rozwiązań”.

Właściwości chemiczne i fizyczne zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) są niemal identyczne z właściwościami konwencjonalnego paliwa do silników odrzutowych. SAF jest najskuteczniejszym środkiem, jaki przemysł powinien wdrożyć, aby znacznie zmniejszyć pozostawiany ślad węglowy.

Emisje CO2 powstające podczas produkcji, przetwarzania i transportu SAF zostaną zrekompensowane przez Kuehne+Nagel poprzez inwestycje w projekty przyrodnicze, posiadające aktualnie najwyższy dostępny certyfikat jakości: „Verified Carbon Standard (VCS)” i / lub „Gold Standard (GS)”, aby zapewnić, że ta trasa jest w pełni neutralna węglowo.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane