Rosyjskie pociągi z Serbii do Chin przez Małaszewicze

music2life, Pixabay

Koleje Rosyjskie (RŻD) poinformowały, że uruchomiły kontenerowe połączenie kolejowe z Serbii do Chin. Jest to już 150. linia, na której oferowane są usługi przewozu kontenerami prowadzone głównie po szerokich torach.

Pierwszy pociąg, składający się z czterdziestu jeden kontenerów 40-stopowych wypełnionych miedzią elektrolityczną, wyruszył 22 czerwca z Belgradu do stacji w mieście Wuhan w prowincji Hubei. Skład przejechał tranzytem przez terytorium Białorusi, Rosji i Kazachstanu i na początku lipca zbliżał się do granicy rosyjsko-kazachskiej. Obsługę transportu zapewnia UTLC Eurasian Rail Alliance (UTLC ERA), spółka zależna kolei rosyjskich, w której udziały mają także koleje kazachskie oraz białoruskie.

Na wspomnianej trasie przeładunki kontenerów z wagonów normalnotorowych na szeroki tor muszą być przeprowadzane dwukrotnie. Przy przejeździe z Europy w kierunku Chin pierwszej zmiany dokonuje się na polskim przejściu granicznym Brześć/Małaszewicze zaś drugiej, odwrotnej, na granicy kazachsko-chińskiej, w miejscowościach Dostyk lub Altynkol.

Nowa trasa z Belgradu stała się 150. regularnym połączeniem w ofercie UTLC ERA. Według aktualnych danych wielkość przewozów kontenerowych realizowanych przez spółkę na trasie Chiny – Europa – Chiny w maju 2020 r. wyniosła 49,1 tys. TEU (kontenerów 20-stopowych). To wynik dwa razy wyższy od zanotowanego przez spółkę w tym samym okresie w ubiegłym roku.

Łącznie od początku roku UTLC ERA przewiozła 108,7 tys. TEU z czego 33 tys. TEU w kierunku Europy z Chin zaś 75,7 tys. TEU z Chin do Europy. Firma działa od 2018 roku, przejmując działalność operacyjną po spółce UTLC.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane