Rosyjskie pociągi z Serbii do Chin przez Małaszewicze

music2life, Pixabay

Koleje Rosyjskie (RŻD) poinformowały, że uruchomiły kontenerowe połączenie kolejowe z Serbii do Chin. Jest to już 150. linia, na której oferowane są usługi przewozu kontenerami prowadzone głównie po szerokich torach.

Pierwszy pociąg, składający się z czterdziestu jeden kontenerów 40-stopowych wypełnionych miedzią elektrolityczną, wyruszył 22 czerwca z Belgradu do stacji w mieście Wuhan w prowincji Hubei. Skład przejechał tranzytem przez terytorium Białorusi, Rosji i Kazachstanu i na początku lipca zbliżał się do granicy rosyjsko-kazachskiej. Obsługę transportu zapewnia UTLC Eurasian Rail Alliance (UTLC ERA), spółka zależna kolei rosyjskich, w której udziały mają także koleje kazachskie oraz białoruskie.

Na wspomnianej trasie przeładunki kontenerów z wagonów normalnotorowych na szeroki tor muszą być przeprowadzane dwukrotnie. Przy przejeździe z Europy w kierunku Chin pierwszej zmiany dokonuje się na polskim przejściu granicznym Brześć/Małaszewicze zaś drugiej, odwrotnej, na granicy kazachsko-chińskiej, w miejscowościach Dostyk lub Altynkol.

Nowa trasa z Belgradu stała się 150. regularnym połączeniem w ofercie UTLC ERA. Według aktualnych danych wielkość przewozów kontenerowych realizowanych przez spółkę na trasie Chiny – Europa – Chiny w maju 2020 r. wyniosła 49,1 tys. TEU (kontenerów 20-stopowych). To wynik dwa razy wyższy od zanotowanego przez spółkę w tym samym okresie w ubiegłym roku.

Łącznie od początku roku UTLC ERA przewiozła 108,7 tys. TEU z czego 33 tys. TEU w kierunku Europy z Chin zaś 75,7 tys. TEU z Chin do Europy. Firma działa od 2018 roku, przejmując działalność operacyjną po spółce UTLC.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane