Szwedzki producent pojazdów ciężarowych zaprezentował koncepcyjne elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności przeznaczone dla branży budowlanej i transportu regionalnego. Ich pilotaż odbędzie się u wybranych klientów Volvo.
– W dłuższej perspektywie dostrzegamy znaczny potencjał elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności przeznaczonych dla branży budowlanej i transportu regionalnego. Za pomocą koncepcyjnych samochodów ciężarowych chcemy badać i prezentować różne przyszłościowe rozwiązania, analizując jednocześnie poziom zainteresowania na rynku i w społeczeństwie – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
– Aby zwiększyć zapotrzebowanie na elektryczne samochody ciężarowe, należy intensywnie rozbudowywać infrastrukturę ładowania, a także stworzyć silniejsze zachęty finansowe dla przewoźników, którzy jako pierwsi wprowadzają nowe pojazdy o niższym oddziaływaniu na środowisko i klimat – dodaje Roger Alm.
Elektryczne samochody ciężarowe generują mniej hałasu i nie emitują spalin, co ma znaczenie przy eksploatacji samochodów w miastach.
Przed wprowadzeniem samochodów ciężarowych o dużej ładowności do oferty, Volvo Trucks rozpocznie najpierw program pilotażowy. Zostaną do niego zaproszeni wybrani klienci firmy, do których trafią pierwsze elektryki.
Dotychczasowe ciężarówki Volvo korzystające z alternatywnych paliw/układów napędowych:
Volvo FL Electric i Volvo FE Electric. Oba te samochody ciężarowe są całkowicie elektryczne i przeznaczone są na przykład do lokalnej dystrybucji i wywozu odpadów w miastach.
Volvo FH LNG i Volvo FM LNG. Volvo FH do długodystansowych przewozów ciężkich ładunków i Volvo FM do transportu regionalnego ciężkich ładunków są napędzane skroplonym gazem ziemnym lub biogazem.
Volvo FE CNG. Volvo FE napędzane sprężonym gazem ziemnym lub biogazem jest przeznaczone do dystrybucji lokalnej i wywozu odpadów.