Firma kurierska GLS rozpoczęła współpracę z siecią sklepów Żabka. Przesyłki GLS można odbierać i zwracać w prawie 11,5 tys. punktów partnerskiej sieci. GLS Poland od […]
Poczta i kurierzy
Poczta Polska chce zarabiać na przesyłkach z Temu
Operator pocztowy zacieśnia współpracę z chińską platformą e-handlu Temu. W lutym 2025 r. portal sprzedażowy odwiedziło blisko 18 mln Polaków. Poczta Polska liczy na zwiększenie dochodów […]
Rynek nie jest gotowy na dostawy tego samego dnia
Usługi premium, takie jak same day delivery czy quick commerce, mimo technologicznej gotowości, nie zdobywają masowej popularności – ani wśród konsumentów, ani w sektorze B2B – informuje Artur Kaleńczuk, Senior […]
Żabka i Poczta Polska zintegrowały swoje systemy IT
Sklepy sieci Żabka Polska są od 2017 r. punktami nadawania i odbioru przesyłek obsługiwanych przez Pocztę Polską. Aktualnie obie firmy zacieśniły współpracę – dokonały integracji […]
Amazon inwestuje w dostawy tego samego dnia
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dolarów globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz […]
Ponad 70 dostawców żywności w Markecie Świeżości DPD
E-grocery staje się jednym z najszybciej rozwijających się segmentów w polskim e-commerce. Firma kurierska DPD poinformowała, że z jej platformy Market Świeżości DPD korzysta już […]
Poczta Polska wprowadza outsourcing kierowców
Narodowy operator usług pocztowych ogłosił wprowadzenie nowej strategii zarządzania transportem i flotą, w celu optymalizacji wykorzystania posiadanych zasobów i redukcji kosztów. Wzorem prywatnych firm kurierskich, […]
Poczta Polska poprawia terminowość przesyłek
Według Poczty Polskiej, firmie udało się usprawnić terminowość dostarczania przesyłek, niezależnie czy chodzi o listy priorytetowe, paczki priorytetowe i ekonomiczne, czy usługę Pocztex. Ma to […]
DHL zwolni 8 tysięcy pracowników
Niemiecki potentat logistyczny DHL w 2024 r. osiągnął 3,3 mld euro zysku netto, co jest dla grupy oczuywistym powodem do satysfakcji. Zarząd przedsiębiorstwa nie jest […]
GLS Poland stawia na budowę sieci punktów odbioru OOH
O transformacji floty pojazdów na nisko- lub zeroemisyjne oraz o planach rozwoju sieci punktów odbioru przesyłek out of home (OOH), opowiada Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający […]