Prace modernizacyjne na stacji kolejowej Sławków w Zagłębiu Dąbrowskim, są już na półmetku. Inwestycja, która przyczyni się m.in. do poprawy przewozu ładunków na końcowym odcinku Linii Hutniczej Szerokotorowej, kosztuje 35 mln zł.
W Sławkowie na linii LHS znajduje się Euroterminal, który zapewnia przewozy i przeładunki towarów. Niedawno do terminalu dojechał pierwszy, testowy pociąg kontenerowy z Chin.
Na stacji ułożono już około ok. 3 km nowych torów i zamontowano sieć trakcyjną. Przebudowa obejmuje 10 rozjazdów, most i przejazd kolejowo – drogowy w obrębie stacji. Rozjazdy będą wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, które zapewnią przejazd pociągów zimą.
Peron wyspowy na stacji Sławków, na linii kolejowej Sosnowiec Główny – Tunel, został zastąpiony przez dwa jednokrawędziowe perony. Jeden jest już podwyższony i wyposażony w antypoślizgową nawierzchnię. Podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się, dojście na peron ułatwia pochylnia. Jest nowa wiata, ławki, oświetlenie i nagłośnienie. Oznakowanie i gabloty z rozkładami jazdy zapewniają dobrą informację o kursujących pociągach.
PLK w lutym 2019 roku podpisały umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót w stacji Sławków w ramach projektu inwestycyjnego „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”. Inwestycja ze środków budżetowych sięgająca prawie 35 mln złotych usprawni połączenia kolejowe na terenie Zagłębia Dąbrowskiego i sieci kolejowej. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano na IV kwartał 2020 roku.