W 2030 r. poznamy Projekt Wschodniej Obwodnicy Warszawy

Węzeł Wschodniej Obwodnicy Warszawy w Starej Miłośnie
GDDKiA

Dziewięć firm projektowych złożyło oferty w przetargu na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla ostatniej części obwodnicy Warszawy. Trwa analiza ofert. Zwycięży propozycja najtańsza, gdyż najwięcej punktów (40 proc.) można otrzymać za niską cenę.

W czerwcu 2025 r. GDDKiA ogłosiła postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla odcinka drogi ekspresowej S17 pomiędzy węzłami Drewnica i Warszawa Wschód (tzw. Wschodnia Obwodnica Warszawy – WOW). Złożono dziewięć ofert.

Najniższą cenę zaproponowała firma Europrojekt Gdańsk – 6 019 435,50 zł. Kosztorys inwestorski GDDKiA wynosi 6 916 905,00 zł.

GDDKiA informuje, że obecnie trwa analiza i ocena ofert.

Pozostałe oferty:

  • IVIA – 8 370 150,00 zł,
  • konsorcjum Promost Consulting (lider) i DOHWA Polska ENG – 14 655 327,00 zł,
  • DATABOUT – 6 868 320,00 zł,
  • TPF – 10 849 830,00 zł,
  • TRAKT – 8 563 260,00 zł,
  • MOSTY GDAŃSK – 13 777 230,00 zł,
  • Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT-WARSZAWA – 7 377 540,00 zł,
  • Value Engineering – 6 946 978,50 zł.

Przy braku odwołań podpisanie umowy planowane jest na II kwartał 2026 r. Wykonawca będzie miał 48 miesięcy na realizację zadania. Zakończenie prac przewidziano na 2030 r.

Zadaniem wybranej firmy będzie opracowanie dokumentacji zawierającej wariantowe poprowadzenie Wschodniej Obwodnicy Warszawy oraz przygotowanie materiałów do wniosku o decyzję środowiskową. Przeanalizowane zostaną różne warianty przebiegu trasy, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań tunelowych. Pod uwagę brane będą nowoczesne technologie oraz dotychczasowe doświadczenia. W wyniku prac wskazany zostanie najkorzystniejszy pod względem społecznym, środowiskowym i ekonomicznym wariant trasy.

W trakcie projektowania prowadzone będą akcje informacyjne dla społeczeństwa.

Wykonawca przeprowadzi również szczegółowe badania warunków geologicznych.

Odcinek S17 pomiędzy węzłami Drewnica i Warszawa Wschód (dawniej Zakręt) o długości ok. 16 km stanowi ostatni brakujący fragment Warszawskiego Węzła Drogowego. Droga ekspresowa będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu każda. Dostępność zapewnią węzły drogowe, których lokalizacje określi proces projektowy. W ramach inwestycji powstaną m.in. obiekty inżynierskie, drogi do obsługi ruchu lokalnego, oświetlenie, odwodnienie, chodniki i ścieżki rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane