Auchan wdraża automatykę do obsługi nowego e-sklepu

Dostawca Auchan Polska
Auchan Polska

Auchan Polska uruchamia nową odsłonę sklepu internetowego po wdrożeniu platformy zakupowej, dostarczonej przez brytyjską firmę Ocado – specjalizującą się w automatyzacji i robotyzacji logistyki dla e-grocery. W kolejnym etapie uruchomione zostanie zrobotyzowane centrum dystrybucyjne z systemom automatyzacji oraz z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego – narzędzi Ocado Smart Platform.

– Rozwój e-biznesu to strategicznie ważny dla nas kierunek rozwoju, dlatego stale inwestujemy w digitalizację naszej sieci, dostosowując nowe rozwiązania do zmieniającego się rynku, potrzeb naszych klientów i ich obsługi w modelu omnichannel – mówi Szymon Turnau, dyrektor Digital & E-commerce w Auchan Polska.

Według Aucham, platforma Ocado to jeden z najbardziej rozbudowanych i zaawansowanych technologicznie pakietów z dziedziny automatyki dla e-handlu. – Jej wykorzystanie w znaczący sposób wpłynie na optymalizację procesów i skalowanie naszego biznesu online, który konsekwentnie budujemy od czasu uruchomienia sprzedaży internetowej 13 lat temu. Przełoży się to na zwiększenie komfortu zakupów i satysfakcji naszych klientów – twierdzi Szymon Turnau.

Podwoi się asortyment w Auchan online

Po wdrożeniu platformy Ocado dostawy realizowane będą szybciej i w bardziej elastycznych przedziałach czasowych, przy równoczesnej poprawie kompletności i jakości zamówień. Rozszerzony zostanie także asortyment produktowy dostępny w sklepie Auchan online. Aktualnie jest w nim 20 tys. produktów, a po uruchomieniu centrum dystrybucyjnego będzie nawet do 40 tys.

W nowym sklepie uruchomione zostaną oparte na sztucznej inteligencji funkcje, które dodatkowo wspierać będą nabywców podczas zakupów. System podpowie np., jakie produkty są najczęściej kupowane i przypomni o możliwości zdobycia punktów w ramach programu Skarbonka – teraz udostępnionej również przy zakupach online.

Obsługę sklepów stacjonarnych z usługą sprzedaży online wspierać będzie rozwiązanie programowe Ocado, które intuicyjnie dostosowuje się do układu każdego ze sklepów, optymalizując proces kompletacji zamówień. Przełoży się to na wzrost jego efektywności i wyższy wskaźnik realizacji zamówień.

Jedne z najbardziej kluczowych zmian, jakie wprowadzone zostaną dzięki innowacyjnym rozwiązaniom platformy Ocado, dotyczyć będą zarządzania logistyką ostatniej mili, czyli dostawy do klienta. Proces planowania tras dostaw będzie całkowicie zautomatyzowany, będzie przebiegał w sposób płynny, bez przerw, z elastycznym dostosowaniem terminów dostaw zgodnie z preferencjami klientów.

Optymalizacja dostaw i emisji CO2

– Narzędzie pozwoli na bieżąco optymalizować trasy pod kątem przejechanych kilometrów, a także dopuszczalnej ładowności samochodów. Pozwoli to na usprawnienie dostaw, szybszą ich realizację, a także optymalizację całkowitych ich kosztów. Nie mniej istotny będzie aspekt środowiskowy – w efekcie wprowadzonych usprawnień systemu Ocado zmniejszona zostanie emisja CO2 podczas dostaw, czyniąc je bardziej zrównoważonymi – inormuje Auchan w komunikacie.

Z nowej wersji sklepu internetowego Auchan jako pierwsi będą mogli od 16 kwietnia korzystać mieszkańcy Bydgoszczy, Torunia i okolic. Zakończenie sukcesywnej migracji na nową platformę w przypadku pozostałych miast objętych usługą sprzedaży online zaplanowane jest z początkiem lata 2024 r., wraz z udostępnieniem jej dla klientów z Warszawy i okolic. Do tego czasu funkcjonować będą równolegle obie wersje e-sklepu Auchan. Klienci będą automatycznie przekierowywani na obsługiwaną w danej lokalizacji wersję po wpisaniu kodu pocztowego.

Aktualnie zakupy internetowe z dostawą do domu transportem własnym Auchan realizowane są w 12 aglomeracjach: Bydgoszczy i Torunia, Częstochowy, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Rzeszowa, Szczecina, Trójmiasta, Warszawy, Wrocławia i okolic tych miast.

W trakcie migracji nowy sklep będzie funkcjonował dla sukcesywnie dodawanych lokalizacji pod tymczasowym adresem: nowy.auchan.pl. Domyślny adres sklepu internetowego Auchan pozostaje ten sam, tzn.: zakupy.auchan.pl, w obu przypadkach obowiązywać będzie także ten sam regulamin.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane