Poczta Polska odnotowała znaczny wzrost liczby przesyłek trafiających do Polski z krajów Dalekiego Wschodu, szczególnie z Chin. Od kwietnia do listopada 2024 r. ich ilość zwiększyła się o ponad 400 proc. Wszystko wskazuje na to, że podczas świątecznego szczytu zakupowego przesyłek z chińskich e-sklepów będzie jeszcze więcej.
Od kilku lat Poczta Polska obserwuje rosnącą popularność zakupów online. Ta tendencja tradycyjnie nasila się w grudniu, w okresie wzmożonych zakupów przedświątecznych.
Polacy nie tracą zainteresowania zakupami internetowymi, a szczególnie na portalach z krajów azjatyckich. Spółka odnotowała znaczący wzrost liczby paczek przybywających do naszego kraju głównie z Państwa Środka. Od kwietnia do listopada 2024 r. pocztowcy zauważyli wzrost wolumenu takich przesyłek o ponad 400 proc. W ostatnich miesiącach, porównując październik do listopada 2024 r., dzienna liczba przesyłek wzrosła średnio o 25 tys. szt.
Wobec spadku tradycyjnej korespondencji Poczta Polska rozwija usługi na rosnących rynkach, do których należy międzynarodowy rynek e-commerce. Spółka posiada sieć odbioru przesyłek złożoną z ok. 20 tys. punktów, w tym przeszło 1300 automatów paczkowych, 7500 placówek i kilkunastu tysięcy punktów partnerskich – to m.in. sklepy Żabka, ABC, Lewiatan, Groszek, Arhelan, Delikatesy Centrum.
Zobacz też: Chińska ochama otworzy magazyn pod Poznaniem