Do terminalu CLIP w Swarzędzu dotarły dwa nowe reachstackery marki Kalmar. Pojazdy służące do przeładunku kontenerów i naczep drogowych są pierwszymi tego typu w Polsce. Należą do serii ECO Efficient.
Reachstackery wyposażone są w układ napędowy zmniejszający zużycie paliwa o 30-40 proc. w stosunku do napędu klasycznego z 11-litrowym silnikiem wysokoprężnym i przekładnią hydrokinetyczną. Nowy Kalmar ECO bazuje na mniejszym silniku Volvo Penta o pojemności 7,7 litra oraz przeniesieniu napędu przez automatyczną przekładnię CVT do jazdy z większymi prędkościami. Pojazd ma też napęd hydrostatyczny do jazdy z mniejszymi prędkościami.
Nowe pojazdy kupione przez CLIP oprócz zmniejszonego zużycia paliwa obniżają poziom emisji spalin do atmosfery i redukują poziom emitowanego hałasu.
Reachstackery zostały kupione przez przez Centrum Logistyczno Inwestycyjne Poznań 2 w ramach projektu „Rozbudowa intermodalnego terminalu kontenerowego w miejscowości Jasin k. Poznania” dofinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 Priorytet III. Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego Działanie 3.2 – Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych.”