Flota elektrycznych samochodów, którymi dysponują niemieccy pocztowcy, pokonała już w sumie 100 mln km. Dzięki zamianie aut na elektryczne, Grupa Grupa Deutsche Post DHL przestała emitować rocznie 36 tys. ton dwutlenku węgla.
W bazie Deutsche Post w Ehrenfeld, jednej z dzielnic Kolonii, firma zaprezentowała 10-tysięczny egzemplarz elektrycznego auta StreetScooter, które wchodzi do eksploatacji. W wydarzeniu wzięli udział: Andreas Pinkwart, minister gospodarki niemieckiego kraju związkowego Nadrenia Północna-Westfalia oraz Tobias Meyer, członek zarządu Deutsche Post DHL.
Pojazdy elektryczne dla niemieckiej poczty produkuje spółka StrretScooter – podmiot zależny Deutsche Post DHL, który poza e-samochodami dostawczymi produkuje elektryczne rowery towarowe. Dostawcy Deutsche Post korzystają z 12 tys. takich rowerów (dwu- i trójkołowych).
Pojazdy elektryczne Deutsche Post DHL są zasilane w ok. 13,5 tys. stacji ładowania zlokalizowanych w bazach spółki. DP jest największym operatorem stacji zasilania e-pojazdów w Niemczech. Podobnych instalacji publicznych jest w kraju w sumie 20650.
Niemieckie media informowały, że pracownicy Deutsche Post DHL nie są zadowoleni ze StreetScooterów, ponieważ pojazdy trzeba często ładować. DHL nie jest też usatysfakcjonowany z wyników spółki StreetScooter, dlatego szuka potencjalnych nabywców dla producenta pojazdów.