Firmy DHL eCommerce Polska oraz Allegro ogłosiły strategiczne rozszerzenie współpracy, integrując automaty paczkowe DHL BOX 24/7, punkty odbioru paczek DHL POP i kuriera DHL z programem partnerskim Allegro Delivery. Kupujący w Allegro będą mogli skorzystać z sieci punktów i automatów DHL.
Umowę o współpracy obu firm podpisali: Jakub Kłoczewiak z Allegro praz Agnieszka Świerszcz, szefowa CEO DHL eCommerce Polska i Pablo Ciano z DHL.
Allegro Delivery to program wprowadzony przez Allegro, który umożliwia kupującym wybór formy dostawy: do automatów paczkowych, punktów odbioru lub doręczeń bezpośrednio na adres. W jego ramach Allegro zapewnia pełną opiekę nad całym procesem dostawy – od wyboru formy dostawy po wsparcie na każdym etapie podróży paczki. Dzięki współpracy Allegro z DHL kupujący za pośrednictwem platformy e-commerce uzyskają większy dostęp do metod dostawy produktów.
– Zgodnie z zapowiedziami konsekwentnie rozwijamy program Allegro Delivery, aby zapewnić najwyższy standard obsługi. Dołączenie DHL eCommerce, którego usługi są wysoko oceniane przez naszych klientów, sprawia, że w ramach Allegro Delivery zaoferujemy 27 tys. wygodnych punktów odbioru w całej Polsce – poinformował Jakub Kłoczewiak, chief operating officer Allegro, cytowany w komunikacie spółki.
Jak wynika z raportu DHL Online Shopper Trends Report, Polska jest jedynym krajem, w którym więcej kupujących (64 proc.) wybiera automat paczkowy niż dostawy do drzwi. Przewiduje się, że przy rocznej stopie wzrostu na poziomie 9,63 proc., polski rynek e-commerce osiągnie do 2029 r. przychody w wysokości 36,13 miliarda dolarów.