W 2023 roku zakończy się proces integracji francuskiej firmy CEVA Logitics z inną francuską spółką o globalnym zasięgu – GEFCO, która przestanie istnieć. Na bazie jej działalności zostanie uruchomiony dział logistyki pojazdów gotowych.
W lipcu 2022 r. francuska grupa CMA CGM, której częścią jest CEVA Logistics, przejęła GEFCO, inną francuską spółkę specjalizującą się w logistyce motoryzacyjnej. Sprzedającym, który posiadał 75 proc. akcji GEFCO były Koleje Rosyjskie (RŻD). Przejęcie przedsiębiorstwa nastąpiło w związki z nałożeniem przez UE sankcji na Rosję.
Aktualnie następuje zamknięcie procesu integracji przejętej firmy GEFCO ze strukturami CEVA Logistics. Zakończenie tego procesu na całym świecie ma być zakończone w 2023 roku. W ramach integracji marka GEFCO znika z rynku i zostanie zastąpiona przez CEVA Logistics.
Na bazie dotychczasowej działalności GEFCO CEVA Logistics uruchomi dział logistyki pojazdów gotowych (FVL). Rozwój usług FVL będzie podlegać Emmanuelowi Cheremetinskiemu, który wcześniej pełnił funkcję dyrektora operacyjnego GEFCO. Cheremetinski będzie kierował globalnym zespołem ok. 4 tys. pracowników. Pozostała część działalności GEFCO, głównie w zakresie logistyki kontraktowej i transportu lądowego, zostanie przyłączona do operacji już prowadzonych przez CEVA.
– Wraz z nowymi kolegami CEVA, którzy przeszli z GEFCO, możemy zapewnić firmom z wielu branż, w tym automotive, globalne i kompleksowe możliwości obsługi. Wspierani przez Grupę CMA CGM, liczymy na dalszy wzrost, gdyż naszym celem jest dołączenie do Top 3 globalnych operatorów 3PL – mówi Mathieu Friedberg, prezes CEVA Logistics.
Historia GEFCO sięgała 1949 roku, kiedy to firma została założona przez Peugeot, francuskiego producenta samochodów. Rocznie dział FVL GEFCO przewoził ok. 4 mln pojazdów, korzystając z floty 1600 ciężarówek, blisko 3 tys. wagonów towarowych i ponad 100 baz transportowych.