Firma Fresh Logistics Polska (Grupa Raben), zajmująca się magazynowaniem i transportem produktów spożywczych w kontrolowanej temperaturze, otworzyła obiekt logistyczny w Łomży. Powierzchnia magazynu wyniosła 6603 mkw.
O inwestycji Grupy Raben poinformował łomżyński samorząd. Została zrealizowana na terenie o powierzchni prawie 2,5 ha, zakupionym kilka lat temu od miasta Łomża za 3,5 mln zł.
Oddział Fresh Logistics Polska w Łomży powstał w 2008 roku na wynajętym terenie składowym. W 2021 roku forma zakupiła nieruchomość, na której w listopadzie 2023 roku rozpoczęła budowę własnego magazynu. Inwestycja zakończyła się w lutym 2025 r., a pierwsze operacje w nowo otwartym obiekcie ruszyły 10 marca 2025 r. – Nowy oddział przyczynił się do zwiększenia zatrudnienia w obszarze pracowników magazynowych oraz biurowych. Ciągły rozwój firmy Fresh Logistics Polska jest również przyczyną aktywizacji firm transportowych z terenu Łomży i okolic, które realizują trasy na nasze zlecenie – powiedział Krzysztof Godlewski, kierownik łomżyńskiego oddziału Fresh Logistics Polska, cytowany w komunikacie.
Magazyn Fresh Logistics Polska w Łomży pozwala na magazynowanie produktów spożywczych w trzech zakresach temperatur z pełnym monitoringiem: 0-2 st. C, 2–6 st. C oraz w mroźni do -23 st. C. Powierzchnia całego obiektu obejmuje 6603 mkw. Cross-docking to 2721 mkw., z utrzymywaną stałą temperaturą od 2 do 6 st. C. Procesy przeładunkowe prowadzone są na 20 rampach.
Kolejny obszar magazynu zajmuje logistyka kontraktowa, na którą przeznaczono 2044 mkw. Znajdują się tam 2334 miejsca paletowe do składowania w temperaturze również 2-6 st. C. Dostępność zapewnia 8 ramp przeładunkowych.
Magazyn posiada również komorę ultra fresh o powierzchni. 141 mkw., gdzie panuje temperatura 0–2 st. C, aby przechowywać asortymenty wrażliwe. Nowością w Łomży są trzy niezależne komory o powierzchniach 501 mkw., 505 mkw. i 688 mkw., w których są łącznie 3252 miejsca paletowe do składowania w temperaturze minus 23 st. C.
Ważną dla operatora logistycznego gałęzią jest też transport kołowy za pomocą naczep-chłodni, również z zachowaniem wspomnianych zakresów temperatur.