Broker usług kurierskich – Furgonetka planuje stworzyć otwartą sieć automatów paczkowych. Firma umożliwiła pobieranie z Google Play aplikacji Furgonetka BOX Partner, wykorzystującej rozszerzoną rzeczywistość, do sprawdzenia jak w danej lokalizacji będzie wyglądał automat i zgłoszenia chęci współpracy.
Furgonetka podpisała umowy z 8 firmami produkującymi maszyny i prowadzi rozmowy na temat współpracy z operatorami kurierskimi. Zgodnie z założeniami pierwsze automaty Furgonetka BOX pojawią się na rynku w pierwszej połowie przyszłego roku.
W kwietniu 2021 r. Furgonetka zapowiedziała stworzenie sieci automatów do nadawania i odbioru przesyłek kurierskich – Furgonetka BOX. Jej wyróżnikiem jest otwartość, ponieważ właścicielem maszyny może zostać każdy – sieci handlowe, spółdzielnie mieszkaniowe, samorządy, a nawet osoby prywatne. Co więcej z automatów będą mogli korzystać wszyscy operatorzy kurierscy, którzy nawiążą współpracę z Furgonetką. Teraz broker usług kurierskich wprowadził na rynek aplikację AR (augmented reality) – Furgonetka BOX Partner – do zgłaszania lokalizacji, w których zdaniem konsumentów i przedsiębiorców powinny znaleźć się automaty paczkowe Furgonetka BOX.
Dzięki niej można też dobrać rozmiar maszyny odpowiedni dla danej przestrzeni oraz sprawdzić jak będzie w niej wyglądała. Aby tego dokonać, należy nakierować kamerę telefonu na wybrane miejsce i zaznaczyć odpowiedni format automatu, a aplikacja za pomocą rozszerzonej rzeczywistości przygotuje wizualizację. Następnie należy wypełnić krótki formularz, dołączyć zdjęcie oraz zgłosić lokalizację Furgonetce, która ją zweryfikuje i jeśli będzie to możliwe oraz atrakcyjne biznesowo – postawi w niej automat paczkowy. Dla osób zainteresowanych zainwestowaniem w automat broker przygotował specjalny katalog z informacjami na temat parametrów technicznych i cen maszyn.
– W ostatnich miesiącach bardzo intensywnie pracowaliśmy nad kilkoma obszarami, prowadzącymi do stworzenia sieci Furgonetka BOX. Na pierwszym miejscu jest nasza technologia do zarządzania siecią automatów. Dodatkiem są m.in. oprogramowanie do analizy potencjału biznesowego oraz aplikacja AR, pozwalająca w prosty sposób dobrać odpowiedni automat do lokalizacji, zwizualizować go i zgłosić dane miejsce – mówi Rafał Agnieszczak, prezes Furgonetki.
Aplikacja jest tworzona we współpracy z dataplace.ai, firmą technologiczną specjalizująca się w dostarczaniu danych dotyczących czynników wpływających na biznes w świecie offline.
– Kolejnym obszarem, na który położyliśmy szczególny nacisk jest produkcja maszyn. Firmy, z którymi będziemy współpracowali spełniają wysokie, europejskie standardy, ponieważ zależy nam na stworzeniu automatów o możliwie jak najwyższej jakości. Podpisaliśmy już umowy z 8 producentami, jednak ciągle szukamy kolejnych partnerów. Ostatnią, jednak równie ważną, kwestią, której poświęciliśmy dużo uwagi jest współpraca z operatorami logistycznymi. Projektujemy rozwiązania otwarte i prowadzimy rozmowy z wieloma firmami, nie tylko kurierskimi, na temat wykorzystania ich infrastruktury w procesie dostaw – podkreśla Agnieszczak.
PwC prognozuje, że wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce będzie rosła w tempie 12 proc. rocznie i w 2026 r. wyniesie 162 mld zł. Jak pokazują dane Gemius obecnie dostawy do automatów paczkowych są najczęściej wybieraną formą przez konsumentów (77 proc.) podczas dokonywania zakupów online.