Firma kurierska GLS pochwaliła się uruchomieniem pięciu tysięcy punktów Szybkiej Paczki w całej Polsce. Powstają one w popularnych hipermarketach, a także w lokalnych sklepach i punktach usługowych. GLS zapowiada ekspansję punktów odbioru paczek o kolejne sieci sklepów.
Sebastian Mazurowski, kierownik ds. rozwoju sieci Szybka Paczka, informuje, że sieć punktów nadawania i odbioru przesyłek rozwijana jest od ponad 10 lat. – Cały ten czas analizujemy zachowania klientów związane m.in. z rozwojem e-commerce, a ostatnio również z pandemią, reagujemy na nie i wprowadzamy nowe usługi – twierdzi Mazurowski.
Schemat działania Szybkiej Paczki oparto na działalności niemieckiej sieć Parcel Shop. Na początku punkty Szybkiej Paczki mieściły się w lokalnych punktach usługowych i sklepach. Później otwierano punkty w niewielkich sieciach handlowych, a z czasem – w coraz większych.
Rok 2019 roku to otwarcie, na osiedlu Oświecenia w Poznaniu, pierwszego firmowego punktu Szybkiej Paczki. Rok później dołączył do niego również punkt firmowy w Krakowie.
Dla rozwoju Szybkiej Paczki przełomowe było dołączenie do sieci blisko 1300 punktów nadań i odbiorów zlokalizowanych w znanych hipermarketach i sklepach takich jak Auchan, Carrefour, Lewiatan, ABC i Martes Sport. Kolejnymi partnerami Szybkiej Paczki zostały takie marki jak Kolporter (500 saloników prasowych w całej Polsce) Smyk, Bonito, Dealz, Stokrotka, Delikatesy Centrum (ponad 700 lokalizacji) i Duży Ben (260 punktów).