Operator przewozów intermodalnych SPEDCONT posiada w Łodzi jeden z większych w naszym kraju terminali przeładunkowych. Aktualnie firma poinformowała, że terminal zostanie rozbudowany, a w jego sąsiedztwie dodatkowo powstanie stacja przeładunku kontenerów. W efekcie obiekt ma stać się jednym z największych tego typu w Polsce.
SPEDCONT poinformował, że planuje nową inwestycję, dzięki której jego łódzki terminal zyska status największego intermodalnego terminalu śródlądowego w Polsce – pod względem powierzchni oraz możliwości operacyjnych.
Spółki zakupi należące do Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej grunty o powierzchni 5,5 ha i zbuduje na nich stację przeładunku kontenerów (container freight station) o łącznej powierzchni około 1 ha wraz z niezbędnymi drogami i infrastrukturą. W ramach inwestycji powiększy się też o ok. 3,5 ha powierzchnia terminalu intermodalnego. Powierzchnia całkowita terminalu po zakończeniu planowanej inwestycji wyniesie ponad 18 ha.
Aktualna powierzchnia terminalu wynosi niespełna 13 ha, a możliwości składowania oscylują na poziomie 7500 TEU. Po rozbudowie terminal SPEDCONT będzie w stanie obsłużyć do na 12 pociągów kontenerowych dziennie.
– Dzięki znacznej poprawie zdolności operacyjnych i składowych, które umożliwią jeszcze szybszą i wydajną obsługę eksportu towarów, skorzystać może całe województwo łódzkie – twierdzi Marcin Dobruchowski, prezes firmy SPEDCONT.
Szacowana minimalna wartość netto inwestycji to ok. 75 mln zł. Przewidywany termin rozpoczęcia procesu inwestycyjnego to III kwartał 2022. Rozbudowa terminalu i budowa stacji przeładunku kontenerów odbędzie się w 2023 roku.
Spedycja Polska SPEDCONT należy do spółki PEKAES, a właścicielem obu firm jest francuski koncern logistyczny GEODIS.
Przychody SPEDCONT w 2021 r. wyniosły ponad 126 mln zł. Spółka zatrudnia ponad 130 osób.